گیمینگ

شکایت ۶۸۰ میلیون دلاری بازیکنان حرفه‌ای از Activision Blizzard

دو بازیکن حرفه‌ای ورزش‌های الکترونیکی درخواست خسارتی به ارزش حداقل ۶۸۰ میلیون دلار را در دعوای حقوقی علیه Activision Blizzard، که اکنون بخشی از مایکروسافت است، مطرح کرده‌اند. آنها مدعی هستند که این شرکت بازی‌سازی دارای انحصار غیرقانونی ۱۰۰ درصدی بر روی لیگ‌ها و مسابقات حرفه‌ای بازی تیراندازی اول شخص Call of Duty است.

بنا به گفته شکایت، Activision Blizzard از قدرت انحصاری غیرقانونی خود برای جلوگیری از ورود رقبای احتمالی به بازار و همچنین برای وادار کردن سایر شرکت‌کنندگان بازار— به ویژه بازیکنان حرفه‌ای Call of Duty و مالکان تیم‌ها— به پذیرش شرایط مالی بی‌رحمانه استفاده کرده است.

هکتور رودریگز (معروف به نام کاربری H3CZ در Call of Duty)، بنیانگذار تیم OpTic Gaming؛ و ست ابنر (معروف به نام گیمری Scump)، دو بازیکنی هستند که Activision را به دادگاه کشانده‌اند. هیچ تیمی از لیگ Call of Duty به عنوان شاکی نام‌گذاری نشده‌اند و در شکایت، تیم‌های دیگر در CDL به عنوان همدستان در حفظ انحصار مدعی شده توسط Activision معرفی شده‌اند و اشاره شده است که شاکیان حق دارند برخی یا تمام نهادها یا افرادی که به عنوان همدستان با متهم در جرایم ادعایی عمل کرده‌اند را به عنوان متهم نام‌گذاری کنند.

در بیانیه‌ای از سوی نماینده Activision Blizzard آمده است که آقای رودریگز (معروف به OpTic H3CZ) و آقای ابنر (معروف به Scump) خواستار آن بودند که Activision ده‌ها میلیون دلار به آنها پرداخت کند تا از این دعوای حقوقی بی‌اساس جلوگیری شود، و زمانی که خواسته‌های آنها برآورده نشد، [شکایت] را تنظیم کردند. ما با قدرت در برابر این ادعاها که هیچ پایه و اساسی در واقعیت یا قانون ندارند، دفاع خواهیم کرد.

منتخب کاربران

منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا