جهان

یک عضو کلیدی کابینه جنگ اسرائیل، نتانیاهو را متهم کرد که در مورد غزه حقیقت را نمی‌گوید

(آوازه) :

بی بی سی: گادی آیزنکوت، یکی از اعضای کلیدی کابینه جنگ اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را متهم کرد که در مورد اهداف نظامی در غزه حقیقت را نگفته است.

 

تانیاهو به طور علنی تشکیل کشور فلسطینی را رد کرده و تاکید کرده است که حملات اسرائیل علیه غزه «تا پیروزی کامل» ادامه خواهد داشت.

 

آمریکا بر راه حل دو دولت مستقل با هدف پایان دادن به جنگ اسرائیل و فلسطینیان تاکید می‌کند.

 

گادی آیزنکوت گفته است کسانی که از «شکست مطلق» حماس حمایت می‌کنند، «راست نمی گویند.»

 

پسر آیزنکوت ماه گذشته در جنگ غزه کشته شد.

 

او همچنین گفت نتانیاهو «مسئولیت واضح و روشنی» برای ناکامی در حفاظت از دولت در ۷ اکتبر بر عهده دارد. او خواستار برگزاری انتخابات جدید شد و گفت که «هیچ اعتمادی» به رهبری فعلی اسرائیل وجود ندارد.

 

تنش‌ها در کابینه نتانیاهو، با گزارش‌هایی مبنی بر اینکه  نتانیاهو و یوآو گالانت، وزیر دفاع به ندرت با یکدیگر صحبت می‌کنند، در حالی رخ می‌دهد که شکاف بین اسرائیل و متحدان غربی‌اش بیشتر شده است.

 

پس از اظهارات نتانیاهو درباره تشکیل کشور فلسطینی، جان کربی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت ایالات متحده و اسرائیل «به وضوح همه چیز را متفاوت می‌بینند.»

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت «هیچ راهی برای حل چالش‌های امنیتی اسرائیل بدون تشکیل کشور فلسطینی وجود ندارد.»

 

کاخ سفید گفت جو بایدن، در جریان تماس روز جمعه – اولین تماس در یک ماه اخیر -در مورد راه حل دو کشوری با نتانیاهو گفتگو کرده است.

 

بایدن سپس در واشنگتن با خبرنگاران صحبت کرد و وقتی یکی از آنها از او پرسید که آیا راه حل دو کشوری با حضور آقای نتانیاهو غیرممکن است، او پاسخ داد: «نه، اینطور نیست.»

 

بایدن گفت: «چندین راه حل دو کشوری وجود دارد. تعدادی از کشورهای عضو سازمان ملل هستند که… ارتش ندارند.»


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا