خواندنی ها

مجوز خرید اسپری فلفل، شوکر و باتوم به تعدادی از مشاغل

(آوازه) :

محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار با اعلام این خبر گفت: طی قراردادی که خانه پرستار با یک شرکت حفاظتی و مراقبتی بسته است، امکان خرید و تجهیز هزار پرستار کشور به وسایل امنیتی و حفاظت شخصی شامل اسپری فلفل، شوکر و باتوم تلسکوپی فراهم شده است.

 این خدمتی است که خانه پرستار برای برقراری امنیت خاطر پرستاران فراهم کرده است، البته قبلا سازمان نظام پزشکی، نظام مهندسی و کانون وکلا نیز این خدمت را برای بالا بردن امنیت اعضای خود و کاهش آسیب و تهدید پزشکان، مهندسان و وکلا فراهم کرده‌اند.

دبیرکل خانه پرستار گفت: با توجه به مشکلات کرایه خانه، بسیاری از پرستاران در شهر‌های بزرگ مثل تهران در شهرک‌های اقماری و دور از مرکز زندگی می‌کنند و با توجه به شیفت‌های غیر متعارف کار پرستاری، بسیاری از پرستاران که بیشتر آن‌ها خانم هستند، مجبورند در ساعات صبح خیلی زود یا آخر شب بین بیمارستان و خانه در تردد باشند.

وی افزود: تردد در این ساعات غیر متعارف می‌تواند برای افراد به خصوص خانم‌ها تهدید‌هایی را به همراه داشته باشد و برای آن‌ها مزاحمت ایجاد شود و اگر وسایل حفاظت شخصی همراه آن‌ها باشد، علاوه بر اینکه ترس و استرس آن‌ها را کم می‌کند و به آن‌ها اعتماد به نفس می‌دهد، می‌تواند جنبه بازدارنده نیز داشته باشد.

شریفی مقدم گفت: استفاده از این وسایل بسیار نادر است، اما همین که فرد مزاحم، شوکر، اسپری فلفل یا باتوم تلسکوپی را در دست پرستار ببیند، دیگر مزاحم نمی‌شود و از این نظر می‌تواند میزان امنیت پرستاران را افزایش دهد.

وی افزود: خانه پرستار هیچ نفعی از تامین این اقلام برای پرستاران ندارد و هیچ پولی به خانه پرستار داده نمی‌شود. هزینه‌ای که پرستاران پرداخت می‌کنند برای خرید بسته‌ای شامل شوکر، باتوم تلسکوپی و اسپری فلفل به علاوه بیمه مسئولیت و مجوز حمل این اقلام است.

سه قلم لوازم دفاع شخصی و امنیتی با مجوز پلیس پیشگیری فراجا به مبلغ ۶۴میلیون ریال و پس از دریافت مدارک مورد نیاز و گواهینامه سلامت روان و عدم سوء پیشینه و شرکت در کلاس‌های آموزشی در اختیار پرستاران متقاضی قرار می‌گیرد.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا