خواندنی ها

بهره‌برداری از ۱۵ پروژه شاخص آستان قدس رضوی در کشور | افتتاح ۴ پروژه در روستای هندل آباد

همزمان با دهه کرامت، با حضور حجت الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان استانی در روستای هندل آباد، ۱۵ پروژه عمرانی و خدماتی استانی و کشوری بنیاد کرامت رضوی به ارزش بیش از ۱۴۰۰ میلیارد ریال در قالب طرح “کرامت خورشید” صبح امروز آغاز و به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در بخشی از این آیین گفت: ما وظیفه خودمان می‌دانیم بعد از هزینه کردن برای حرم مطهر رضوی و خدمت رسانی به زائران و فراهم کردن امکانات زیارت مطلوب، بقیه درآمد و نذورات و موقوفاتی که مردم عزیز و با ایمان و با اخلاص نثار دستگاه حضرت رضا (ع) می‌کنند در خدمت مردم قرار دهیم.

وی افزود: در راستای آموزه‌های معصومین (ع) و امام رضا (ع) خودمان را در مقابل مردم مسئول و پاسخگو می‌دانیم.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: زندگی معصومین سرشار از خدمت و نگاه به مردم و توجه کردن به مردم و گره گشایی از زندگی مردم است. هیچ وقت در سیره معصومین نداریم که نیازمندی به محضرشان شرفیاب شده باشد و ناامید برگردد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تاکید کرد: ما به دنبال دخیره منابع نیستیم و وظیفه خود می‌دانیم از امکاناتی که متعلق به دستگاه مقدس علی بن موسی الرضا (ع) است در خدمت مردم که شایسته بهترین خدمت هستند قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز وجود مقدس امام رضا (ع) را اگرچه نمی‌بینیم و لیاقتش را نداریم، اما مضجع شریفش همواره مرکز گره گشایی از زندگی و رسیدگی به مردم است. چه بسیار زائرانی که به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند و از حضرت پاسخ می‌گیرند و حضرت حاجت شان را برطرف می‌کند. روایات فراوانی بر گره گشایی از کار مردم وجود دارد و انجام یک عمل که لبخند رضایت بر مردم بنشاند ثوابش قابل احصا نیست.

تولیت آستان قدس رضوی در خصوص اهمیت خدمت رسانی از سوی آستان قدس به مردم تشریح کرد: مردم عیال خدا هستند. خدا فرزند ندارد، پدر و مادر ندارد، زاد و ولد ندارد؛ اما این مخلوقات عیالات خداوند هستند. در آموزه‌های دینی ما اگر کسی می‌خواهد خودش را مقرب درگاه الهی قرار دهد و رضایت الهی را معطوف خودش قرار دهد باید به دستورات دینی نیز عمل کند. این توجه به مردم دستور دین ماست لذا اگر خدمتی انجام می‌شود باز هم شرمساریم و حوزه خدمات باید بیش از اینها باشد، اما در حد مقدرات خود این کار را انجام می‌دهیم.

همچنین محمدحسین استادآقا، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی نیز در بخش دیگری از این مراسم به ۱۵ پروژه خدمات رسانی اشاره کرد و گفت: در روستای هندل آباد، ۴ پروژه عام المنفعه به مناسبت دهه کرامت مورد بهره برداری قرار گرفت از جمله ساخت و راه اندازی مرکز جامع سلامت، عملیات آسفالت معابر، احداث پروژه آبرسانی بند خاکی و بهسازی و احداث بنای جدید برای نیازمندان که کلنگ آن سال گذشته زده شد و امروز همزمان در ۱۴ استان دیگر، پروژه‌های عمرانی و خدمات رسانی دیگر نیز آغاز یا به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خصوص عناوین پروژه‌ها اظهار کرد: بهره برداری از ۵۰۰ چاهک آب کشاورزی و ۲۵۰ مخزن آب شرب در سیستان بلوچستان، آزاد سازی همزمان ۱۴۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در ۱۰ استان کشور، اهدای ۱۱۹ سری جهیزیه از جمله پروژه‌های اجرا شده در آیین آغاز و بهره برداری ۱۵ پروژه خدمات رسانی آستان قدس رضوی توسط بنیاد کرامت است. 

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی افزود: همچنین علاوه بر روستای هندل آباد، در ۷ روستای دیگر خراسان رضوی عملیات اجرایی از پروژه‌ها آغاز شده است و در دهه کرامت سال بعد افتتاح خواهد شد.

گفتنی است تامین آب شرب از جمله مشکلات روستای هندل آباد است که رفع آن از جمله درخواست‌های مهم مردم بود و تولیت آستان قدس در راستای رفع این مشکل قول همکاری با شرکت آبفا و فرمانداری داد.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا