جهان

وزارت دفاع روسیه: کنترل پنج منطقه در خارکیف را به دست گرفتیم

(آوازه) :

ایسنا: به دنبال آغاز حمله زمینی فرا مرزی از سوی مسکو، اکنون «نبردی شدید» در خارکیف واقع در مرز روسیه در جریان است و نزدیک به ۲۰۰۰ تن مجبور به تخلیه روستاهای نزدیک به روسیه شدند. به گفته روسیه، پنج روستا تحت کنترل درآمده است.

«اولگ سینگوبوف» فرماندار خارکیف در شبکه‌های اجتماعی با بیان اینکه «در مجموع ۱۷۷۵ نفر تخلیه شده‌اند» افزود که حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌ای روسیه در ۲۴ ساعت گذشته بر ۳۰ شهرک تأثیر گذاشته است.

به گزارش دیلی‌تلگراف، منطقه خارکیف از سپتامبر ۲۰۲۲ عمدتا تحت کنترل اوکراین مانده است. در همین حال روسیه می‌گوید پنج روستا در منطقه خارکیف اوکراین را تحت کنترل خود درآورده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای این کشور پنج روستای مرزی در منطقه خارکیف اوکراین را که روسیه روز جمعه به آنجا حمله کرد، تصرف کرده است.

وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) در نشست خبری خود اعلام کرد نیروهای روسیه روستاهای «پلتنیوکا»، «اوهیرتسو»، «بوریسیوکا»، «پیلنا» و «استریلچنا» را که همگی مستقیما در مرز با منطقه بلگورود روسیه قرار دارند، تصرف کرده‌اند.

در این نشست همچنین گفته شد که نیروهای روسیه روستای «کرامیک» در شرق منطقه «دونتسک» را که مسکو در ماه‌های اخیر آهسته اما پیوسته در آن پیشروی کرده، تصرف کرده‌اند.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا