اقتصادی

معین‌الدین سعیدی: افزایش فروش نفت و تولید ابتدا باید در سفره های مردم اثر خود را بگذارد/ رشد اقتصادی تا زمانی که در سفره‌های مردم دیده نشود صرفا یک عدد است

(آوازه) :

شفقنا: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرانه مصرف گوشت جامعه به شدت کاهش یافته است، گفت: امیدواریم مسوولین دولت صرفا به دادن آمارهای آنچنانی از رشد اقتصاد کفایت نکنند زیرا رشد اقتصادی تا زمانی که در سفره های مردم دیده نشود صرفا یک عدد است.

معین الدین سعیدی در رابطه با حفظ امنیت غذایی جامعه، اظهار داشت: با توجه به چالش‌های عدیده ای که در حوزه‌های مختلف اقتصادی ایجاد شده، پایین آمدن ارزش پول ملی و افزایش تورم به تبع سفره مردم تحت تاثیر قرار گرفته است. البته وزیر جهاد کشاورزی اقدامات خوبی را انجام داده که در این شرایط باز سعی می‌کنند حداقل ها را تامین کنند اما نمی توان افزایش قابل ملاحظه نرخ کالاهای اساسی را نادیده گرفت.

     رشد اقتصادی تا زمانی که در سفره های مردم دیده نشود صرفا یک عدد است

وی افزود: اخیرا آقای رئیسی در سفر به قم، با مراجع عظام تقلید دیدار داشتند که مراجع، در خصوص قیمت اقلام مصرف مردمی تذکر جدی دادند؛ سرانه مصرف گوشت جامعه به شدت کاهش یافته است و نیازهای پروتئینی مردم بر مبنای گزارش هایی که توسط مرکز پژوهش ها ارائه شده است کاهش قابل ملاحظه ای داشته است و امیدواریم مسوولین دولت صرفا به دادن آمارهای آنچنانی از رشد اقتصاد کفایت نکنند؛ زیرا رشد اقتصادی تا زمانی که در سفره های مردم دیده نشود صرفا یک عدد است. امیدواریم تدابیری که اتخاذ می شود منجر به این شود که سفره های مردم بیش از این کوچک نشود بلکه نیازهای طبیعی مردم با هر نحوی دولت برنامه ریزی می شود تامین شود.

    چاه های کشاورزی فقط روزی ۶ ساعت می توانند فعالیت داشته باشند

آقای سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرانی بیش از حد میوه های نوبرانه، گفت: یک بخش این مساله به نقش واسطه ها در کشور باز می گردد که بیشترین سود را می برند در حالی که کشاورز متضرر از این جریان ها است و از سوی دیگر با توجه به بخشنامه هایی که توسط وزارت نیرو صادر شده است، چاه های کشاورزی فقط روزی ۶ ساعت می توانند فعالیت داشته باشند؛ بنابراین وقتی هزینه تولید افزایش پیدا می‌کند و تولید کم می شود کشاورز مجبور می شود قیمت را بالا ببرد. اما هر چقدر تلاش شود تا نقش واسطه ها و دلال ها کمتر شود، در قیمت نهایی هم تاثیر می گذارد که مردم می توانند بیشتر بهره ببرند که متاسفانه این روند را شاهد نیستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت جهاد، برنامه های خوبی را در راستای ارتقاء امنیت غذای ارائه داده و قوانین خوبی هم در مجلس داشتیم مصوبه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی، طرح خوبی بود و با توجه به اینکه تولید و فروش نفت در حال افزایش است، مسلما باید ابتدا در سفره های مردم اثر خود را بگذارد.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا