ورزش

نگاهی به دیدار گل‌گهر- پرسپولیس؛ نزدیک شدن به صدر

(آوازه) :

فوتبال ۳۶۰: پرسپولیس یکی از مدعیان جدی قهرمانی به مصاف گل‌گهر سیرجان می‌رود.

دیدار‌های هفته بیست‌ودوم لیگ روز یکشنبه ۱۹ فروردین با انجام ۳ بازی پیگیری می‌شود و پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی در اولین بازی خود در سال جدید و در آغاز حساس‌ترین مقطع فصل از ساعت ۱۹:۰۰ به مصاف گل‌گهر سیرجان می‌رود.

۱- پرسپولیس با ۴۳ امتیاز از ۲۱ بازی در رده دوم جدول است. جایگاه این تیم با هر نتیجه‌ای در این بازی تغییر نخواهد کرد، ولی باتوجه به توقف استقلال در بازی این هفته، پرسپولیس می‌تواند با پیروزی در این بازی به یک امتیازی استقلال برسد.

۲- گل‌گهر با ۳۳ امتیاز از ۲۱ بازی در رده ششم جدول جای دارد و با در نظر گرفتن سایر نتایج این هفته، گل‌گهر از این رتبه تکان نخواهد خورد.

۳- پرسپولیس در ۶ بازی اخیر خود به ۴ پیروزی یک تساوی و یک شکست دست یافته است. این تیم در ۷ بازی قبلی خارج از خانه تنها یک برد داشته است. گل‌گهر در این ۶ هفته به ۳ پیروزی، ۲ شکست و یک تساوی رسیده است. این تیم در ۴ بازی اخیر خانگی خود ۳ پیروزی کسب کرده است.

۴- بر اساس آمار «متریکا»، پرسپولیس بهترین تیم لیگ در زمینه فوتبال مالکانه است و در مالکیت توپ، تعداد پاس و دقت پاس رتبه نخست لیگ را به خود اختصاص داده است. این تیم تکنیکی‌ترین تیم لیگ است و بالاترین آمار را در دریبل موفق دارد. گل‌گهر سومین تیم ضعیف لیگ در آمار شوت است، ولی ضربات این تیم بسیار دقیق است و این تیم در رتبه اول دقت شوت و در جایگاه دوم نرخ تبدیل شوت به گل جای دارد.

۵- گل‌گهر در ۵ دوره حضور در لیگ برتر، کارنامه قابل قبولی داشته، ولی این تیم نتوانسته نمایش خوبی مقابل پرسپولیس داشته باشد. پرسپولیس تنها تیمی است که از اولین دوره حضور گل گهر در لیگ برتر بوده، ولی این تیم مقابل آن بردی نداشته و حتی موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش نشده است. گل‌گهر با دریافت ۲۲ گل، از هیچ تیمی بیشتر از این گل نخورده است. پرسپولیس در ۴ تقابل اخیر با گل‌گهر به پیروزی رسیده و تنها یک گل خورده است.

۶- کرنر نقطه اتفاق آماری دوتیم است. مهم‌ترین راهکار گل‌گهر برای رسیدن به دروازه حریفان، استفاده از ضربات کرنر است و با ۶ گل رکورددار گلزنی از روی کرنر است. پرسپولیس هم یکی از دو تیم لیگ است که تاکنون از روی کرنر گل نخورده است.

۷- گل‌گهر حریف خاصی برای مهدی ترابی محسوب می‌شود. این بازیکن با زدن ۷ گل نه تنها رکورددار گلزنی در تقابل دو تیم است بلکه این بازیکن بیشترین گل زده دوران بازیگری خود را برابر گل‌گهر داشته و این تیم هم از هیچ بازیکنی بیشتر از ترابی گل نخورده است. امین پورعلی با ۸ بازی رکورددار بیشترین حضور در تقابل دو تیم است.

۸- از ۳ بازیکن برتر لیگ، ۲ بازیکن در گل‌گهر حضور دارند. روبرتو تورس با نمره ۷.۵۴ بهترین بازیکن لیگ است و احمدرضا زنده‌روح با نمره ۷.۳۱ در رده سوم جای دارد. مهدی ترابی هم با نمره ۷.۳۰ بهترین بازیکن پرسپولیس و پنجمین بازیکن برتر لیگ است. در ترکیب گل‌گهر زنده‌روح با ۶ گل بهترین گلزن است و شهاب زاهدی که از جمع پرسپولیس جدا شده با همین تعداد گل بیشترین گل زده را دارد.

۹- سعید صادقی و محمد خدابنده‌لو ۲ بازیکن پرسپولیس هستند که سابقه بازی در گل‌گهر را دارند. 

۱۰- پرسپولیس قبل از بازی با گل‌گهر با شوک بزرگی مواجه شد و علیرضا بیرانوند به دلیل آسیب‌دیدگی حداقل ۴ بازی را از دست داد. وحدت هنانوف دیگر قربانی فیفادی برای پرسپولیس بود. گل‌گهر هم برابر پرسپولیس غایب بزرگ دارد. علی علیزاده هافبک کلیدی این تیم به دلیل مصدومیت در این بازی غایب خواهد بود. میشل تی‌ورده مهاجم هلندی گل‌گهر در روز‌های گذشته در تمرینات این تیم غایب بوده است.

۱۱- موعود بنیادی‌فر در این دیدار هشتمین قضاوت فصل خود را انجام خواهد داد. پرتکرارترین نتیجه پیش‌بینی شده برای این بازی توسط کاربران سایت فوتبال ۳۶۰، پیروزی ۲ بر یک پرسپولیس است. ۷۴ درصد از کاربران به پیروزی پرسپولیس رای داده‌اند. به نظر ۱۸ درصد این بازی مساوی خواهد شد و ۸ درصد برتری گل‌گهر را حدس زدند.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا