تکنولوژی

نورالینک به‌دنبال دومین دریافت‌کننده تراشه مغزی خود است

(آوازه) :

«ایلان ماسک» حالا به‌دنبال دومین کاندید برای کاشت ایمپلنت معزی شرکت نورالینک است. آزمایش اولین بیمار دریافت‌کننده این تراشه مغزی، اواخر سال گذشته آغاز شد و اخیراً ویدیویی از عملکرد تراشه نورالینک در مغز او نیز منتشر شده بود. نورالینک قصد دارد تا پایان دهه فعلی، تراشه خود را درون مغز هزاران نفر مورد استفاده قرار دهد.

 

ماسک در ایکس نوشت:

 

«نورالینک هم‌اکنون در حال دریافت درخواست برای دومین شرکت‌کننده است. ایمپلنت مغزی سایبرنتیک تله‌پاتی ما به شما این امکان را می‌دهد که گوشی و رایانه خود را فقط با فکر کردن کنترل کنید.»

 

Neuralink که مجوز شروع آزمایشات انسانی خود را سال گذشته دریافت کرد، اولین گیرنده ایمپلنت مغزی خود را در ماه مارس معرفی کرد.

 

اولین دریافت‌کننده تراشه مغزی نورالینک

 

«نولند آرباو» 30 ساله که به دنبال یک تصادف از گردن به پایین فلج است، برای اولین بار تراشه مغزی این شرکت را دریافت کرده است. او در آن زمان، رابط عصبی نورالینک را «تغییر‌دهنده زندگی» توصیف کرد که به او اجازه می‌دهد تنها با کمک افکار خود، وب‌گردی کند، در شبکه‌های اجتماعی پست منتشر کند و حتی بازی‌های ویدیویی را انجام دهد.

 

با این حال، اولین آزمایش انسانی نورالینک کاملاً بدون مشکل پیش نرفت. این شرکت هفته گذشته گفت که برخی از رشته‌های کوچکی که دستگاه برای ارتباط با مغز استفاده می‌کند و هر کدام از آن‌ها نازک‌تر از موی انسان است، چند هفته پس از جراحی از موقعیت خود خارج شدند. این نقص کارایی ایمپلنت را کم‌تر کرد و طبق گزارش‌ها، شرکت در نظر داشت تا آن را به‌طور کامل خارج کند.

 

در حال حاضر، نورالینک می‌خواهد در سال جاری تراشه خود را در سر 11 نفر مورد آزمایش قرار دهد و تا سال 2030، بیش از 22 هزار کاربر را هدف قرار داده است.

 

منبع: دیجیاتو


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا