اقتصادی

پرداخت پرشتاب تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در بانک ملی ایران

(آوازه) :

    اعطای وام ازدواج و فرزندآوری در بانک ملی ایران به صورت مستمر و بی وقفه پرداخت می شود که براین اساس طی یک ماه نخست امسال در مجموع بیش از یک هزار و 500 فقره وام فرزندآوری و ازدواج در بانک ملی ایران پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک سهم عمده و نقش قابل توجهی در پرداخت وام های قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری به جوانان و متقاضیان واجد شرایط در شبکه بانکی دارد و همواره بر اولویت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و همچنین لزوم تسریع و تسهیل آن تاکید دارد.

در فروردین ماه امسال تعداد 532 فقره تسهیلات ازدواج و 973 فقره تسهیلات فرزندآوری توسط بانک ملی ایران پرداخت شده که ارزش ریالی این تسهیلات در مجموع بالغ بر 2 هزار و 312 میلیارد ریال است.

 این بانک طی سال گذشته نیز با رویکرد حمایت از ازدواج جوانان از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ماه نیز تعداد 137 هزار و 516 فقره وام قرض الحسنه ازدواج بالغ بر 281 هزار 755 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرده است.

همچنین طی این مدت 154هزار و 457 فقره وام فرزندآوری به ارزش 97 هزار و 94 میلیارد ریال توسط بانک ملی ایران به متقاضیان این تسهیلات پرداخت شده است.

گفتنی است، ترویج سنت حسنه ازدواج و کمک به جوانان برای ازدواج و فرزندآوری از مهم ترین سیاست ‌های اعتباری بانک ملی ایران محسوب می شود که طبق آمارها طی سال گذشته بیش از 100 درصد از سهیمه پرداختی بانک مرکزی در حوزه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری را پرداخت کرده است.

لازم به ذکر است، اکنون براساس قوانین بالادستی سقف وام قرض الحسنه ازدواج در سال جاری برای هر یک از زوجین سه میلیارد ریال با دوره بازپرداخت ۱۰ساله از سوی بانک ملی ایران پرداخت می شود.

متقاضیانی که تاریخ عقد آنها بعد از ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۷‬ باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، می توانند برای دریافت وام مذکور اقدام کنند. لازم به ذکر است به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه وام قرض الحسنه ازدواج  با یک ضامن معتبر و سفته پرداخت می شود.

 


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا