جهان

سازمان ملل: ورود سوخت به غزه تقریبا محال است

(آوازه) :

«مارتین گریفیتس» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت که با تمام شدن انبارهای مواد غذایی گرسنگی دسته‌جمعی در غزه یک خطر فوری است.

«مارتین گریفیتس» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت که تشدید حملات رژیم اسرائیل در غزه، امدادرسانی در این منطقه را به شدت کاهش داده است؛ تا جایی که ورود سوخت به غزه تقریبا محال است.

او به خبرگزاری رویترز گفت:‌ «با تمام شدن انبارهای غذا گرسنگی یک خطر فوری در غزه است و همزمان با موانع جدیدی که با آغاز عملیات اسرائیل در رفح به وجود آمده است؛ برنامه‌ریزی و توزیع کمک‌ها تقریبا محال شده است».

همزمان با آغاز حملات ارتش اشغالگر در رفح، تاکنون حدود 600 هزار نفر یا نیمی از آوارگان حاضر در رفح از این منطقه فرار کرده‌اند و در برخی مواقع به همان مناطقی بازگشته‌اند که همچنان زیر بمباران‌ها و حملات ارتش اسرائیل قرار دارد.

سازمان ملل پیش از این اعلام کرده بود که هیچ منطقه امنی در غزه برای فرار غیرنظامیان وجود ندارد.

مارتین گریفیتس در ادامه سخنان خود گفت که با قطع شدن مسیر کمک‌رسانی از گذرگاه رفح و دور جدید درگیری‌ها، سازمان ملل برای کمک رسانی به مردم غزه باید مبارزه کند.

معاون دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد که انبارهای غذا در جنوب غذا در حال تمام شدن است و علاوه بر غذا تقریبا همه چیز در حال تمامی شدن است

به گفته او حتی اگر درگیری‌ها به طور کامل نیز متوقف شود، اما سازمان ملل باز هم هر آن‌چه که می‌خواهد را نمی‌تواند انجام دهد.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا