اقتصادی

سهامداران عدالت بخوانند؛ چقدر سود به حساب سهامداران واریز شد؟

(آوازه) :

خبر آنلاین: سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: در سومین هفته اردیبهشت، ۱۱ ناشر سود سنواتی و جاری سهامداران خود را از طریق اطلاعات سامانه سجام برای بیش از ۵۰۰ هزار سهامدار واریز کردند.

اطلاعات منتشر شده در خصوص جزییات واریز مطالبات سهامداران در هفته سوم اردیبهشت امسال نشان می‌دهد که در این بازه زمانی، ۱۱ ناشر بیش از ۱۹۱ میلیارد تومان سود جاری، سنواتی و حق تقدم را از طریق اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) واریز کرده‌اند.

واریز سود جاری ۹ شرکت

همچنین تا پایان هفته سوم اردیبهشت ماه امسال، ۹ ناشر «گ. مدیریت ارزش‌سرمایه ص‌ب کشوری، شرکت صنایع جوشکاب یزد، قند بیستون، سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران، ماشین سازی اراک، شرکت مهندسی ساختمان وتاسیسات راه‌آهن، بیمه اتکایی ایرانیان، کابل البرز، بیمه اتکایی سامان»، سود جاری ۴۸۴ هزار و ۸۱۲ سهامدار که شامل ۱۴۵ میلیارد و ۴۸۲ میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

واریز سود سنواتی و حق تقدم ۲ شرکت

بر اساس این گزارش، در این دوره زمانی، ۲ شرکت «داروسازی ابوریحان و بیمه اتکایی‌امین (سهامی‌عام)»، سود سنواتی و حق تقدم ۲۴ هزار و ۷۰۰ سهامدار را که شامل ۴۵ میلیارد و ۶۳۸ میلیون تومان می‌شود را با استفاده از سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) واریز کرده‌اند.

واریز بیش از ۱۱۵ هزار میلیارد تومان سود به حساب سهامداران با سجام

اطلاعات منتشر شده از سوی سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص جزییات واریز سود در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که در سال گذشته ۱۱۵ هزار و ۱۷۹ میلیارد و ۴۱۳ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان سود جاری، مطالبات سنواتی و حق تقدم برای سهامداران از طریق سامانه سجام واریز شده است.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۰۲ ناشر، مبلغ ۱۰۹ هزار و ۳۹ میلیارد و ۵۲۴ میلیون و ۸۰۴ هزار تومان سود جاری متعلق به ۵۵ میلیون و ۹۵۷ هزار و ۳۵۵ سهامدار و تعداد ۲۵۳ ناشر، مبلغ ۶ هزار و ۱۳۹ میلیارد و ۸۸۹ میلیون و ۱۵۶ هزار تومان سود سنواتی و حق‌تقدم متعلق به ۱۷ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۸۵۵ سهامدار را به حساب سجامی سهامداران واریز کرده‌اند.

بورسی‌ها در سال ۱۴۰۳ چقدر سود پرداخت کرده اند؟

در دومین هفته از اردیبهشت ماه سال جاری حاکی از آن است که ۱۲ ناشر سود جاری، سود سنواتی و حق تقدم یک میلیون و ۸۶ هزار و ۹۶ سهامدار را که شامل ۶۵۵ میلیارد و ۲۰۷ میلیون تومان می‌شود، به حساب سجامی سرمایه گذاران واریز کرده‌اند.

در هفته اول اردیبهشت ماه امسال نشان می‌دهد که در این بازه زمانی، ۹ ناشر سود جاری، سنواتی و حق تقدم ۷۵۶ هزار و ۸۱۰ سهامدار را که شامل ۲ هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان می‌شود را به حساب سجامی سرمایه گذاران واریز کرده‌اند. در هفته چهارم فروردین ماه، بیش از ۹۴۱ میلیارد تومان سود جاری، سنواتی و حق تقدم از طریق اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) واریز شد؛ بنابراین گزارش، در سومین هفته از فروردین ماه سال جاری حاکی از آن است که ۱۷ ناشر سود جاری، سود سنواتی و حق تقدم یک میلیون و ۹۴۵ هزار و ۷۸۴ سهامدار را که شامل یک هزار و ۶۷۲ میلیارد ریال می‌شود را به حساب سجامی سرمایه گذاران واریز کرده‌اند. در مجموع در سال ۱۴۰۳، بیش از چهار هزار و ۱۸۲ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران از طریق سامانه سجام واریز شده است.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا