ورزش

باشگاه‌ها بازیکن معتاد را رد کردند! / شروع تست اعتیاد به گاز خنده در باشگاه‌های فوتبال

(آوازه) :

تعداد معتادین به «گاز خنده» در حال افزایش است و باشگاه‌های برتر فوتبال آزمایش اعتیاد بازیکنان به نیتروز اکساید را آغاز کرده‌اند. تیم‌ها متوجه تفاوت‌های بزرگی در ظرفیت ریه‌های بازیکنان و نحوه عملکرد واقعی آن‌ها شده‌اند. پزشکان در معاینه پزشکی یکی از بازیکنانی که قرار بود با یکی از باشگاه‌های دسته دومی چمپیونشیپ قرارداد ببندد، متوجه ویرانی سیستم عصبی او در اثر استفاده از گاز خنده شدند و در نتیجه معامله با بازیکن بهم خورد.

به گزارش The sun، این افشاگری‌ها چند روز پس از آن صورت گرفت که نشریه سان فاش کرد که یک ستاره لیگ برتر برای اعتیاد به نیتروز اکساید در مرکز ترک اعتیاد بستری شد. ده‌ها ستاره لیگ برتر، از جمله بازیکنان تیم ملی انگلیس، به‌عنوان مصرف‌کننده دائمی این دارو شناخته شده‌اند و بسیاری به اشتباه معتقدند که این ماده بی‌خطر است. اما استفاده طولانی مدت می‌تواند سطح ویتامین B ۱۲ بدن را کاهش دهد و عملکرد سیستم عصبی بدن را با اختلال روبرو کند. در نوامبر گذشته این ماده به عنوان مخدر کلاس C (در گروه حشیش) شناخته شد و مصرف آن اکنون جرم تلقی می‌شود.

نشریه سان به نقل از یک منبع آگاه نوشت: «یکی از بازیکنان به شدت معتاد بود و در تست آمادگی جسمانی او مشخص شد که اعصاب پاهایش به شدت خراب شده است. باشگاه او را کنار گذاشت و ایجنتش او را به باشگاه دیگری فرستاد که مشتاق امضای قرارداد با او بودند، اما بعد از معاینات پزشکی به او گفتند که تو معتاد هستی و از امضای قرارداد با او خودداری کردند. او اکنون بدون باشگاه است.»

برخی دیگر از بازیکنان پس از انقباض غیرقابل کنترل پاهایشان در حین درمان برای مصدومیت‌های دیگر مورد بازجویی پزشکان قرار گرفتند. سان به نقل از منبع دیگری نوشت: «این یک مشکل بزرگ است و باشگاه‌ها تازه شروع به درک و کنترل آن کرده‌اند. بازیکنان فکر می‌کنند می‌توانند از آن فرار کنند، زیرا در آزمایش‌های مواد مخدر نشان داده نمی‌شود و تا همین اواخر غیرقانونی نبود، اما برخی معتاد هستند و استفاده طولانی مدت از آن تأثیر بسیار منفی روی سلامتی و حرفه‌شان می‌گذارد.»

پزشکان در سال ۲۰۲۲ هشدار دادند که شاهد افزایش تعداد بیماران مبتلا به آسیب‌های دستگاه عصبی ناشی از استفاده از گاز خنده از جمله آسیب نخاعی و سلول‌های عصبی هستند.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا