ورزش

پشت پرده حذف تراکتور و فروش باشگاه/ فوتبال برد و باخت دارد آقای مالک!

(آوازه) :

در اینکه ثروتمندان بخش خصوصی با ورود به فوتبال و هزینه کردن در این فوتبال که هیچ سود مالی در پی ندارد، کار بزرگی می‌کنند و باید قدردان آنها بود شکی نیست. این هم یک حقیقت است که آنها نیز انسان هستند و ممکن است در لحظاتی دچار ناامیدی شده و از تصمیم خود پشیمان شوند.

 

همه در فوتبال دوست دارند که در ایران هم مثل همه جای دنیا فوتبال خصوصی باشد و همین اهمیت باعث شده قدر بخش خصوصی که به فوتبال آمده را بیشتر بدانیم. از آنها حمایت کنیم و نگذاریم دلسرد شوند اما تمام این حقایق نافی یک حقیقت دیگر نمی‌شود!

فوتبال برد و باخت دارد و نباید حتی بعد از یک شکست سنگین و بزرگ دست به دامان بهانه‌های کهنه و نخنما شد. متاسفانه چون این روش‌ها در فوتبال ما جواب داده و هنوز هم می‌دهد، هنوز کاربرد دارد و به کرات می‌بینیم مدیران و مربیانی که ز این بهانه استفاده کرده و می‌کنند!

 

درست مثل دست‌های پشت پرده یا جمله نمی‌خواهند ما جام بگیریم، این دلسردی از تیم داری و پس دادن آن نیز یک تاکتیک قدیمی است. تاکتیکی که لااقل برای کارشناسان و اهل فن جواب نمی‌دهد!

اولین باری که محمدرضا زنوزی بعد از هزینه‌های بسیار و به خاطر مشاوره‌های اشتباه و انتصاب افراد غیر فوتبالی در باشگاه محبوب و پرطرفدار تراکتور اعلام دلسردی کرد و گفت که می‌خواهد امتیاز این تیم را واگذار کند، همه نگران شدیم و هر کس با هرچه دستش می‌رسید سعی در منصرف کردن او کرد.

اما می‌بینیم که بعد از بار اول، دیگر کسی خیلی این تهدید را جدی نگرفته و نمی‌گیرد. تهدیدی که بعد از شکست تراکتور مقابل مس رفسنجان و خروج از جام حذفی دوباره تکرار شد!

شکستی که سبب شد هواداران تراکتور برای چندمین بار در این فصل علیه محمدرضا زنوزی مالک باشگاه شعار دهند و به دنبال این اتفاق زنوزی اعلام کند که در پایان فصل جاری تصمیم دارد تراکتور را واگذار و دیگر در عرصه تیمداری و باشگاهداری فعالیتی نداشته باشد.

از فصل آینده لیگ الیت آسیا با سهمیه ۲+۱ ایران برگزار می‌شود. استقلال و پرسپولیس از لیگ سهمیه مستقیم گرفته‌اند و قهرمان جام حذفی می‌تواند به پلی آف برود. تراکتور با نتایج خوب اخیر روی این هدف زوم کرده بود که حالا آن را از دست داده و این شکست مهم است اما نه اولی است و نه آخری!

همانطور که هواداران هم حق دارند بعد از بازی و دیدن ناکامی تیم محبوب خود شعار بدهند. قرار نیست به صرف تیمداری و هزینه یا زحمت کشیدن مربی و بازیکن، هیچکس نظر واقعی خود را به ایشان نگوید. فوتبال است و نتیجه در آن تعیین کننده، تیمی هم که نتیجه نگرفته به صورت طبیعی شعار می‌خورد!

استفاده از این اهرم و به رخ کشیدن زحمات قبلی و هزینه‌های بسیار نه می‌تواند و نه باید که روی ضعف‌های فعلی تراکتور را بپوشاند. همانطور که هنوز هم این تیم شانس کسب عنوان سومی در لیگ برتر و حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارد. هدفی بسیار مهم و با ارزش که تراکتور باید در سه بازی پایانی برای آن بجنگد. الان وقت ناامید شدن نیست آقای زنوزی!


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا