جهان

سی‌ان‌ان: پاسخ احتمالی آمریکا به حمله پهپادی در اردن، بحران خاورمیانه را تشدید می‌کند

(آوازه) :

ایرنا: شبکه خبری سی‌ان‌ان با ارائه تحلیلی درباره پاسخ احتمالی جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، به کشته‌شدن سه نظامی ارتش این کشور در اردن تاکید کرد که حملات تلافی‌جویانه احتمالی آمریکا باعث گسترش تنش‌ها در منطقه و فرورفتن بیشتر دموکرات‌ها در باتلاق جنگ خواهد شد.

 کشته شدن سه سرباز آمریکایی در حمله روز یکشنبه هواپیما‌های بدون سرنشین در اردن، ایالات متحده را بیش از پیش درگیر تنش‌های منطقه‌ای کرده است. این حادثه همچنین به لزوم افزایش تلاش‌ها برای توقف طولانی‌مدت جنگ در غزه و تضمین آزادی اسیران اسرائیلی در این باریکه فوریت تازه‌ای بخشیده است.

سی‌ان‌ان افزود: نحوه پاسخگویی دولت آمریکا به این حملات مستلزم تصمیمی برای اقدامات تلافی‌جویانه جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا خواهد بود که با توجه به کارزار سخت دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، تاثیرات قابل‌توجهی بر شرایط داخلی این کشور خواهد گذاشت.

این در حالی است که با توجه به افزایش موج نارضایتی رای‌دهندگان آمریکایی از بایدن به دلیل حمایت گسترده از (رژیم) اسرائیل در حمله به غزه، انتخاب نحوه واکنش به حملات پهپادی در منطقه برای بایدن بسیار پرچالش خواهد بود.

آدام اسمیت، نماینده ارشد دموکرات در کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، در مورد حملات هواپیما‌های بدون سرنشین در اردن که منجر به کشته شدن سه نظامی آمریکایی و زخمی شدن بیش از ۳۰ نظامی دیگر این کشور شد تصریح کرد: “گرچه شادی واکنش ایالات متحده و یافتن راهی برای توقف این حملات ضروری باشد، اما نمی‌توان دورنمای گسترش جنگ (در منطقه) را از وضعیت غزه جدا کرد. “

سی‌ان‌ان نوشت: ضرورت جلوگیری از گسترش درگیری‌ها و بی‌میلی برای مقابله مستقیم با ایران به شدت در کاخ سفید احساس می‌شود.

مقامات آمریکایی امیدوارند که دستیابی به یک توافق برای توقف طولانی مدت جنگ در غزه و آزادی اسیران اسرائیلی موجب کاهش تنش‌ها در منطقه شود.

از آنجا که کشته شدن سه سرباز آمریکایی ترس از گسترش جنگ منطقه‌ای را تشدید کرده است، مقامات آمریکایی بر این باورند که رسیدن به یک توافق مطلوب می‌تواند تنش‌ها را کاهش دهد.

الیسا اسلاتکین، نماینده دموکرات میشیگان و تحلیلگر سابق سازمان جاسوسی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با اشاره به تلفات نظامیان آمریکایی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: “این فقدان و بی‌ثباتی فزاینده در سراسر خاورمیانه، بیش از پیش روشن می‌کند که چرا کسانی که در حال مذاکره برای توقف جنگ غزه و بازگشت گروگان‌ها (اسیران ارائیلی) هستند، باید هرچه زودتر این کار را انجام دهند. “


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا