خواندنی ها

۱۰ پناهگاه آخرالزمانی میلیاردر‌ها که به آن‌ها دعوت نشده اید

(آوازه) :

مرگ مثل مالیات است. ما از آن متنفریم. برای یادآوری آن متاسفم، اما مرگبرای همه ما پیش خواهد آمد. هر انسان زنده در این سیاره و گیاهان و حیوانات روزی خواهند مرد. ما دوست نداریم به پایان فکر کنیم و آن را در خیالات دور خود نگه میداریم، اما هر چند وقت یکبار، چیزی در مورد پایان نهایی می‌خوانیم. آخرین هورا برای سیاره عزیزمان زمین، دنباله‌داری که می‌آید تا ما را خرد کند، یک جنگ هسته‌ای که می‌تواند قرن‌ها ما را به زندگیزیرزمینی مجبور کند، یا یک شیوع زامبی که همه ما را به گزنده‌های بی مغز تبدیل می‌کند. 

 

به گزارش «انتخاب»؛ برخی از مردم برای پایان آماده هستند.. ما آن‌ها را آمادگان قیامت می‌نامیم. اما آمادگان همه افراد منزوی و از نظر اجتماعی بی دست و پا نیستند. برخی فقط منابع لازم برای برنامه ریزی آینده را دارند. 

 

در اینجا ده پناهگاه آخرالزمانی عجیب میلیاردر‌ها آمده که ما به آن‌ها دعوت نشده ایم:

 

۱۰ اپیدوم 

 

این ملک با وسعت ۳۰۰۰۰ متر مربع که توسط دیوار‌های بلند مانند قلعه احاطه شده و در میان جنگل‌های سرسبز پنهان شده است، جایی است که شما تا حد زیادی ایمن خواهید بود. در اعماق کوه‌های روستایی جمهوری چک، املاک باورنکردنی به نام اپیدوم قرار دارد. 

 

با باغی زیرزمینی با نور شبیه‌سازی شده، اسپا، استخر، سینما، کتابخانه و سایر فعالیت‌های تفریحی، مطمئناً لذت خواهید برد. فضای نشیمن ۷۲۰۰ متر مربع است که توسط یک مرکز کنترل زیرزمینی اداره می‌شود، تنها ورودی به محوطه یک تونل زیرزمینی است که توسط یک درب انفجاری قفل شده است که می‌تواند در عرض چند دقیقه آب بندی شود. اگر می‌خواهید حمله کنید، به خاطر داشته باشید که آن‌ها دارای امنیت ۲۴ ساعته نظامی با سلاح‌های سنگین هستند. 

 

اگرچه فضا در اپیدومکاملاً محدود است، این شرکت همچنین پناهگاه‌ها و سازه‌های پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد که مستقیماً درب منزل شما تحویل داده می‌شوند، حتی اگر فقط برای دور نگه داشتن همسایگان فضول شما از کارتان.

 

 ۹ دریاچه تریدنت

 

اگر امیدوار هستید که در یک بازی گلف شرکت کنید در حالی که بقیه جهان با یک کیف دستی به جهنم می‌روند، پس، مرکز ورزش و بقا‌ی تایدن لیک پاسخ شماست. 

 

این ملک خصوصی به سبک استراحتگاه که در اکتور، تگزاس، در یک ساعتی از دالاس ساخته شده است، قرار است بهترین مکان برای کسانی باشد که می‌خواهند از آخرالزمان قریب‌الوقوع جان سالم به در ببرند، بدون اینکه نگران چیزی باشند. این اقامتگاه دارای یک هتل، زمین گلف، زمین چوگان، و حدود ۶۰۰ تا خانه‌های کاندومینیوم است که هر کدام منظره‌ای رو به آب دارند. 

 

در مورد نیاز‌های معمول، مانند پناهگاه‌های زیرزمینی، پرسنل امنیتی مسلح، و یک دیوار امن برای دور نگه داشتن افراد ناخواسته، کوتاهی نمی‌کند. همچنین، اگر احساس کردید دنیا به شما نیاز دارد، یک خزانه دی ان ایوجود دارد تا بتوانید به معنای واقعی کلمه از همه چیز تا اصل وجود خود محافظت کنید 

 

۸ اروپا وان

 

اگر شما یک میلیاردر هستید که این را می‌خوانید، و فکر می‌کنید شاید گزینه‌ای برای شما باشد، بدانید، آمدن بهاروپا وان فقط با دعوت است و کارت دعوت‌ها قبلاً صادر شده‌اند. 

 

اروپا وان که به عنوان بزرگترین و امن‌ترین پناهگاه بقای زیرزمینی در جهان معرفی می‌شود، یکی از مجلل‌ترین پناهگاه‌ها نیز هست. این پناهگاه که در یک پناهگاه قدیمی جنگ سرد ساخته شده توسط شوروی در روتنشتاین آلمان ساخته شده است، گفته می‌شود که می‌تواند در برابر انفجار‌های هسته‌ای عوامل بیولوژیکی و شیمیایی، زلزله‌ها و حتی هواپیما‌هایی که از آسمان سقوط می‌کنند مقاومت کند. 

 

اتاق‌های انفرادی با قیمتی تقریباً ۵ میلیون دلاری قابل خرید بودند. هنگامی که تمام واحد‌ها تکمیل شدندهر مالک می‌توانست فضای شخصی خود را با مشخصات مورد نظر خود سفارش دهد.

 

۷ کاندوی بقا

 

در وسط کانزاس، احاطه شده توسط چمنزار‌های سبز سرسبز، ممکن است به یک پناهگاه امنیتی پیشرفته برخورد کنید، یا ممکن است آن را با پنتاگون اشتباه بگیرید.

 

این پناهگاه بی ادعا در پوسته یک سیلوی موشکی قدیمی که در ابتدا در دهه ۱۹۶۰ ساخته شده بود، ساخته شده است. این سیلو‌ها که قادر به مقاومت در برابر موشک هسته‌ای هستند، برای قرار دادن زرادخانه هسته‌ای ایالات متحده در پشت در‌های فولادی ۸ تنی ساخته شده اند. 

 

در بالای پناهگاه، فضا‌های مشترک، پارک حیوانات خانگی، زمین بازی، استخر و مکاندیوارنوردی را خواهید دید. بعد قسمت مکانیک، قسمت پزشکی و امنیتی و پس از آن قسمت‌های مسکونی قرار دارد. در پایین هم یک سینما و یک باربرای ساکنان قرار دارد.

 

۶ خانه زیرزمینی 

 

این خانه ۱۳۹۴ متر مربعی واقع در لاس وگاس، نوادا، که در دوران وحشت اصلی، جنگ سرد ساخته شده است، دارای نور قابل تنظیم برای مطابقت با دنیای ویران شده بیرون، ستاره‌های چشمک زن در سقف ویک زمین رقص است، چون وگاس است و مردم حتی در خانه هایشان به تنهایی می‌رقصند. دو جکوزی، سونا، بار و حتی باربیکیو. به وضوح توسط شخصی ساخته شده است که از جشن گرفتن در سال‌های آخر زندگی خود لذت میبرده.

 

این ملک که شهرت یافته است و حتی در یک سریال نتفلیکس به نمایش درآمده است، اگر سریع عمل کنید، می‌تواند با مبلغی حدودا ۱۸ میلیون دلار متعلق به شما باشد.

 

۵ جاده بوته زار

 

جاده شروبلندزکه در شهر کوچک دوست داشتنی، اسکس، در بریتانیا واقع شده است، قبلاً یک پناهگاه هسته‌ای جنگ سرد بوده که برای استفاده به عنوان یک مرکز ارتباطی ضد بمب در صورت حمله به شهر مورد استفاده قرار می‌گرفته. 

 

این ملک با مساحت ۹۲۹ متر مربع با تقویت‌کننده‌های فولادی ساخته شده است که بقای افراد داخل آن را تضمین می‌کند، اما اخیراً تحت بازسازی کامل قرار گرفته است. این پناهگاه ابتدا به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفت. اما بعداً به سه آپارتمان مجلل تبدیل شد و به عموم علاقمندان فروخته شد. 

 

انتظار می‌رفت که خرید خانه‌ها به قیمت ۱.۴ میلیون پوند برای میلیاردر‌های بیچاره بسیار معقول به نظر برسد، اما شما هنوز هم باید از عهده خودتان برآیید، زیرا هیچ یک از امکانات رفاهی که از یک پناهگاه در کلاس جهانی انتظار دارید، مانند دیواره کوهنوردی و زمین بازی در اینجا وجود ندارد. با این حال، این پناهگاه به سه خانه تبدیل شده است. دو واحد ۳ خوابه و یک واحد ۴ خوابه، با آشپزخانه مدرن و حمام‌های مرمر ایتالیایی.

 

۴ خانه امن

 

این مکعب به سبک صنعتی که در ورشو، لهستان ساخته شده است، در برابر انفجار بمب یا انفجار هسته‌ای مقاومت نمی‌کند، اما از ورود افراد زنده یا مرده به اتاق نشیمن شما جلوگیری می‌کند. این جعبه بتنی که توسط معمار اصلی رابرت کنیچنی به عنوان اولین خانه ضد زامبی در جهان برچسب گذاری شده است، به عنوان یک گزینه خوب و مقرون به صرفه برای فرار زامبی‌هایی که باعث بی خوابی شما می‌شوند، مناسب است.

 

این خانه دارای دیوار‌های بیرونی کشویی، دروازه‌های رول آلومینیومی و یک پل متحرک است که به تراس پشت بام بالای استخر منتهی می‌شود و قابلیت جمع شدن دارد. همه چیز، از دیوار‌ها گرفته تا پنجره ها، پل‌ها و حصار‌ها را می‌توان به صورت الکترونیکی کنترل کرد. اگر پنل‌های خورشیدی نیز نصب کنید، افزودنی فوق‌العاده ایخواهد بود.

۳ شهر دوگن

 

دوگن سیتی که توسط شرکت نوآ آرک ساخته می‌شود هنوز در فاز مفهومی خود است که از ترکیبی از کشتی نوح در کتاب مقدس با قدرت خرید میلیاردر‌ها و فقط یک لمس مهندسی ایدئولوژیک متولد شده. 

 

این سازه که حداکثر ۴۰۰۰۰ نفر را در خود جای میدهد، اساساً به عنوان یک واحه شناور و خودکفا عمل می‌کند که از خطر افزایش سطح آب دریا‌ها در اثر گرم شدن کره زمین یا زامبی‌هایی که نمی‌توانند شنا کنند، در امان است. ساکنان می‌توانند از دویدن در امتداد حلقه بیرونی ۲.۴ مایلی لذت ببرند و مراقبت‌های پزشکی را از مرکز پزشکی زیر آب دریافت کنند، در حالی که از آفتاب و دریا لذت می‌برند. 

 

ماموریت نوآ آرکاین است که دوگن سیتی را قبل از سال ۲۰۳۰ راه اندازی کند، که احتمالا به آن‌ها زمان کافی را قبل از ذوب شدن یخ‌های قطبی بدهد.

 

۲ فضا

 

مسابقه فضا در حال داغ شدن است. بازیگران جدیدی مانند اسپیس ایکس و بلو اریجین وارد معرکه شده اند و برای اینکه صاحب آسمان‌ها شوند با هم رقابت می‌کنند. 

 

اگر زمین نابود شود چه؟ اشکالی ندارد. ماسک برنامه‌ای برای تسخیر مریخ دارد و بزوس امیدوار است سفر فضایی را برای کسانی که عمیق‌ترین جیب‌ها را دارند عادی کند. در تئوری، این گزینه عالی است. در فضا هیچ شانسی برای خطر بمب هسته‌ای و آخرالزمان زامبی‌ها وجود ندارد.

 

اگرچه ایلان در برآورد‌های خود سخاوتمندانه عمل کرده است وبه ما افراد عادی فرصتی برای پیوستن به کشتی داده است و قیمت بلیط مریخ را بین ۱۰۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰۰ دلار تخمین زده است، نرخ فعلی تا حدودی بیشتر از دارایی ما ودر حدود میلیون‌ها یا حتی میلیارد‌ها دلار است.

 

۱ اشراف زاده (آریستوکرات)

 

اگر به میلیارد‌ها دلار دسترسی ندارید، خبر‌های خوبی وجود دارد. شرکتی به نام رایزینگ بانکرز، طیف وسیعی از پناهگاه‌ها را می‌سازد که می‌توانند آمادهبه مکان مورد نظر شما تحویل داده شوند، قیمتی از ۴۹۰۰۰ دلار برای یک پناهگاه ساده تا تقریباً ۱۰ میلیون دلار. مجتمع پناهگاه بمب، گل سرسبد آنهاست که به عنوان اشراف زاده (آریستوکرات) شناخته می‌شود. 

 

آریستوکرات دارای تخت‌های کافی برای ۵۰ نفر، سیستم‌های تصفیه هوا، کارگاه ها، فریزر، سالن بدنسازی، سونا، استخر، و سالن بولینگ است. یک محدوده حمل قانونیاسلحه و یک خروجی خودرو نیز وجود دارد تا بتوانید مانند بتمن رفت و آمد کنید. 

 

با دانستن این که این گزینه برای یک جمع کوچک یا یک خانواده بسیار بزرگ مناسب است، شاید بتوانید چند نفر را جذب کنید و هزینه را تقسیم کنید.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا