جهان

آنروا: ۸۰ هزار نفر در ۳ روز رفح را ترک کردند

(آوازه) :

فارس: آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای فلسطینیان (آنروا) امروز (پنجشنبه) گزارش کرد که حدود ۸۰ هزار نفر در سه روز گذشته از زمان تشدید حملات رژیم صهیونیستی، از رفح گریخته‌اند.

«۸۰ هزار نفر از رفح گریخته‌اند، هیچ جایی امن نیست» این‌ها تازه‌ترین هشدار آنروا در خصوص وضعیت ساکنان رفح است که از سه روز پیش به دلیل حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی مجبور به کوچ اجباری شده‌اند.

آنروا در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) ضمن هشدار درباره این‌که «هیچ‌جایی امن نیست»، نوشت «از زمان تشدید عملیات نظامی نیرو‌های اسرائیلی در ۶ می (۱۷ اردیبهشت ماه)، حدود ۸۰ هزار نفر از رفح گریخته‌اند و به دنبال پناهگاه در مکان‌های دیگر هستند».

این نهاد سازمان ملل سپس هشدار داد «اثرات و آسیب‌های ناشی از این (گریختن از رفح) غیرقابل تحمل است. هیچ جایی امن نیست».

سی ان ان روز گذشته گزارش کرده بود که مردم غزه از روز دوشنبه و به دنبال آغاز عملیات زمینی در حومه رفح و پخش اعلامیه و تهدیدات ارتش اسرائیل برای تخلیه فوری این شهر، شروع به کوچ اجباری مجدد از رفح کرده‌اند.

علیرغم هشدار‌های جامعه بین المللی و پذیرش پیشنهاد آتش بس از سوی حماس، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهاجم به رفح، جاییکه میزبان یک میلیون و ۵۰۰ هزار آواره از جمله ۶۰۰ هزار کودک است را کلید زده است. ناظران سیاسی گزینه ادامه جنگ را هدف نتانیاهو برای بقای سیاسی و رد پیشنهادات آتش بس می‌دانند.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا