جهان

کامالا هریس پس از درخواست «برقراری آتش‌بس فوری» با وزیر کابینه جنگ اسرائیل دیدار می‌کند

(آوازه) :

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده، روز دوشنبه ۱۴ اسفند، یک روز پس از تقاضای جدی آتش‌بس در غزه، با بنی‌گانتز، عضو کابینه جنگ اسرائیل، در کاخ سفید دیدار می‌کند.

 

یک مقام کاخ سفید گفت که قرار است این مذاکرات بر میزان تلفات غیرنظامیان در غزه، تامین آتش‌بس موقت، آزادی گروگان‌ها، و افزایش کمک‌های انسان‌دوستانه به منطقه تحت محاصره متمرکز باشد.

 

این مقام کاخ سفید ضمن تاکید بر حق اسرائیل برای «دفاع از خود در برابر تهدیدهای حماس» گفت که همزمان «معاون رئیس‌جمهوری نگرانی خود را در مورد امنیت بیش از ۱.۵ میلیون‌نفر در رفح ابراز می‌کند.»

 

گانتز هم در بیانیه‌ای گفت که با کامالا هریس و نیز جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، و برخی از قانون‌گذاران جمهوریخواه و دموکرات دیدار خواهد کرد.

 

کامالا هریس روز یکشنبه در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت حقوق مدنی در شهر سلما در ایالت آلاباما برگزار شده بود وضعیت غزه را یک «فاجعه انسانی» توصیف کرد و گفت: «با توجه به مقیاس بزرگ رنج مردم در غزه، اتش‌بس فوری باید برقرار شود.»

 

او با اشاره به این که «مردم غزه از گرسنگی جان می‌دهند و شرایط غیر انسانی است» از دولت اسرائیل خواست که «بدون هیچ بهانه ای» برای افزایش جریان کمک‌ها به غیر نظامیان تلاش بیشتری انجام دهد.

 

او با این حال تاکید کرد: «تهدیدی که حماس برای مردم اسرائیل ایجاد می‌کند، باید از بین برود.»

 

روز شنبه نیروهای هوایی ایالات متحده و اردن در یک عملیات مشترک، ۳۸ هزار وعده غذایی را به عنوان اولین محموله کمک‌های بشردوستانه آمریکا به غزه در امتداد ساحل غزه رها کردند و این «پرتاب‌های هوایی» به عنوان بخشی از «تلاش مستمر» برای کمک های بشردوستانه به غزه ادامه خواهند داشت.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا