خواندنی ها

هوآوی آیتو M۷ مکس معرفی شد

(آوازه) :

شرکت نام‌آشنای هوآوی که مدتی است در زمینه خودرو نیز فعالیت می‌کند، از جدیدترین خودرو شاسی بلند خود با نام آیتو M۷ مکس رونمایی کرد.

آیتو (AITO) یک برند خودروی الکتریکی و هیبریدی است که به‌طور مشترک توسط شرکت هوآوی و Seres، یک برند خودروساز فناورانه چینی تاسیس شده است. AITO M7، یک SUV انرژی جدید بزرگ و دومین مدل این برند پس از AITO M5 است که از فناوری برد گسترده‌ای مشابه آنچه توسط Li Auto در مدل‌های خود استفاده می‌کند، بهره می‌برد. به‌تازگی نسخه جدید این شاسی بلند جذاب با نام آیتو M7 مکس توسط هوآوی معرفی شده که در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی آن می‌پردازیم.

هوآوی آیتو M7 مکس معرفی شد

AITO M7 MAX به‌تازگی توسط «ریچارد یو»، مدیرعامل این غول فناوری و مدیرعامل واحد تجاری راه‌حل‌های هوشمند خودرو آیتو، معرفی شد. این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاع به‌ترتیب 5020 میلی‌متر، 1945 میلی‌متر و 1775 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2820 میلی‌متری است. در بخش طراحی ظاهری نیز نمای جلوی خودرو از طراحی بسته شده با جلوپنجره‌ای کوچک‌تر نسبت به قبل استفاده کرده و لوگوی آیتو نیز کمی بالاتر آمده است. علاوه بر این، دو نوع رینگ ۲۰ و ۲۱ اینچی جدید نیز به نسبت نسخه قبلی در دسترس خریداران هستند.

هوآوی آیتو M7 مکس معرفی شد

نسخه مکس AITO M7 از قوای محرکه برقی با سیستم افزایش‌دهنده توان پیمایش استفاده می‌کند و نسبت به قبل تغییر خاصی در آن ایجاد نشده است. این مجموعه شامل پیشرانه درون‌سوز ۱.۵ لیتری توربو و موتورهای برقی هواوی است که طراحی دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک را به ارمغان می‌آورند. حداکثر قدرت موتور برقی در نسخه دیفرانسیل عقب به ۲۶۸ اسب بخار می‌رسد؛ در حالی که مدل چهار چرخ محرک از یک موتور برقی دیگر در اکسل جلو با خروجی ۱۷۴ اسب بخار استفاده می‌کند. هواوی می‌گوید جزئیات بیشتر درباره قوای محرکه این خودرو را در آینده نزدیک منتشر خواهد کرد.

هوآوی آیتو M7 مکس معرفی شد

نسخه پیشین چهار چرخ متحرک این خودرو از یک موتور الکتریکی جلو با حداکثر توان ۱۳۰ کیلووات بهره می‌برد که در ترکیب با موتور محور عقب، قدرت را به ۳۳۰ کیلووات می‌رساند و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۴.۸ ثانیه ممکن می‌سازد.

داخل کابین هم همان طراحی مینیمالیستی قبلی با حداقل دکمه‌های فیزیکی مشاهده می‌شود. کابین هوشمند AITO M۷ از هارمونی او اس (Harmony OS) استفاده می‌کند و هوآوی ادعا می‌کند که کاربران می‌توانند مستقیما از طریق صفحه نمایش مرکزی خودرو از برنامه‌های موبایل استفاده کنند. همچنین دستیار هوشمند هوآوی مبتنی بر هوش مصنوعی نیز در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته است.

هوآوی آیتو M7 مکس معرفی شد

چینی‌ها رنگ نارنجی را نیز به گزینه‌های در دسترس خریداران اضافه کرده‌اند و همچنین یک غربیلک فرمان دو پره، کلاستر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی، نمایشگر مرکزی شناور ۱۵.۶ اینچی، هدآپ دیسپلی، سیستم صوتی حرفه‌ای و تکنولوژی دیفیوزر صدای موجود در آیتو M9، جزو دیگر ویژگی‌های آیتو M7 مکس هستند. همچنین این خودرو به دستیار رانندگی سطح 2.5 پلاس مجهز شده و رادار لیدار پیشین این خودرو که می‌توانست ۱۲۶ لاین را تشخیص دهد، هم‌اکنون توانایی تشخیص ۱۹۲ لاین را دارد.

هوآوی آیتو M7 مکس معرفی شد

همچنین رنگ بدنه جدید آبی اینتراستلار به آپشن‌های خریداران اضافه شده و در مجموع از بین پنج رنگ نقره‌ای، خاکستری، آبی آزور، مشکی و آبی اینتراستلار، می‌توان یکی را انتخاب کرد. تا چند روز دیگر پیش فروش این خودرو در چهار تیپ مختلف شروع خواهد شد و قیمت مدل پنج نفره از ۴۱ هزار دلار آغاز شده و به ۴۴ هزار دلار خواهد رسید. همچنین قیمت مدل شش نفره نیز بین ۴۴ تا ۴۷ هزار دلار خواهد بود.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا