جهان

قرارداد شرکت «لاکهید مارتین» برای ساخت قطعات سامانه دفاع موشکی «تاد» در سعودی

(آوازه) :

العربیه: شرکت «لاکهید مارتین» که در بورس نیویورک با نماد (LMT) فهرست شده است دو قرارداد عمده را با بخش صنعتی در پادشاهی عربی سعودی منعقد کرده است تا به عنوان منبعی دوم، فرایند ساخت تعداد معینی از قطعات به‌کار رفته در سامانه دفاع موشکی «تاد» در کشور پادشاهی عربی سعودی صورت گیرد.

 

این قرارداد یک توافقنامه بومی‌سازی ساخت بین شرکت‌های صنعتی پادشاهی عربی سعودی و شرکت «لاکهید مارتین» است.

 

این دو قرارداد از جمله پروژه‌های اعلام شده توسط اداره کل صنایع نظامی در نمایشگاه بین‌المللی دفاعی در سال 2022 است که از پروژه بومی‌سازی قطعات سامانه پدافند موشکی (تاد) از جمله مخازن و سکوهای پرتاب موشک، حمایت می‌کند.

 

این قراردادها توانمندی‌های ساخت سعودی را ارتقاء می‌دهد و به انتقال تخصص‌ها برای پیشرفت صنایع دفاعی این کشور کمک می‌کند.

 

قراردادهای شرکت «لاکهید مارتین» با شرکت خاورمیانه ویژه موتورهای هواپیما در ریاض و همچنین شرکت عربی بین‌المللی سازه‌های فولادی که مقر آنها در شهر جده است، منعقد شده است.

 

به گزارش شبکه سعودی «الاخباریه»، تعدادی از شرکای صنعتی سعودی نیز برای پیشبرد این تلاش‌ها قراردادهایی با شرکت «لاکهید مارتین» منعقد کردند.

 

از جمله شروط اصلی قراردادهای خرید سامانه دفاع موشکی (تاد)، بومی‌سازی فرایند کار و ساخت در سعودی در راستای اولویت‌های چشم‌انداز 2030 توسعه سعودی با راهبرد و هدف توسعه کیفی و بومی‌سازی صنایع نظامی این کشور است.

 

همچنین مشارکت دفاعی با «لاکهید مارتین» و سایر تولیدکنندگان بزرگ تجهیزات نوآورانه منافع متقابل را برای همه طرف‌های قرارداد به ارمغان می‌آورد.

 

وزارت سرمایه‌گذاری سعودی روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور و اداره کل صنایع نظامی 11 قرارداد مشارکت با بخش خصوصی از جمله شرکت‌های «ایرباس» و «لاکهید مارتین» در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی دفاعی در ریاض امضا کردند.

 

این وزارتخانه در پستی در پلتفرم «X» توضیح داد که هدف از توافق‌های جدید افزایش سرمایه‌گذاری، انتقال فناوری و توسعه در بخش دفاعی و صنایع نظامی است. این نمایشگاه 5 روزه دیروز یکشنبه با تمرکز بر دفاع و امنیت فعالیت خود را آغاز کرد.

 

اداره کل صنایع نظامی سعودی که این نمایشگاه را برگزار می‌کند، گفت که این نمایشگاه با نمایش آخرین پیشرفت‍‌های فنی که جهان در زمینه‌های مختلف زمینی، دریایی، هوایی، فضایی و دفاعی امنیتی به دست آورده است، بر آینده صنعت دفاعی تمرکز دارد.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا