جهان

طرح اسرائیل برای مذاکرات تازه با حماس با هدف «تضمین» توافق برای آزادی گروگان‌ها

(آوازه) :

کابینه جنگ اسرائیل به تیم مذاکره‌کننده دستور داد مذاکرات تازه‌ای را با هدف «تضمین» دستیابی به توافق برای آزاد کردن گروگان‌های اسرائیلی انجام دهد.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، وزیران کابینه جنگ در نشست چهارشنبه شب، دوم خرداد، تصمیماتی اتخاذ کردند که تیم اعزامی به مذاکرات دست بازتری در مذاکرات داشته باشد.

یک دیپلمات خارجی «آگاه از مذاکرات» به روزنامه هاآرتص گفت با وجود «بن‌بست» در آخرین دور از این تماس‌ها، تلاش‌هایی در روزهای اخیر برای بازگرداندن طرفین به پای میز مذاکره به منظور دستیابی به «یک راه حل خلاقانه» در جریان بوده است.

آخرین دور از مذاکرات غیرمستقیم اسرائیل و حماس در قاهره با میانجی‌گری مصر، قطر و آمریکا دو هفته پیش ناکام ماند.

ویلیام برنز، رئیس سی‌آی‌ای، برای موفقیت مذاکرات پیشین غیر از مصر به قطر نیز سفر کرده و با سران این دو کشور و همچنین با رهبران اسرائیل گفتگو کرده بود.

اسرائیل اعلام کرده که حماس در جریان مذاکرات قاهره، با پیش‌نویس متنی موافقت کرده بود که از سوی اسرائیل رد شده و این رژیم پس از آگاهی از جزئیات متن جدید، آن را منطبق با کمترین خواسته‌های خود هم نمی‌دانست.

اسرائیل همچنین اصرار رهبری حماس برای تبدیل آتش‌بس موقت به آتش‌بس پایدار و خروج کامل نظامیان اسرائیلی از باریکه غزه در مراحل بعدی توافق را رد کرده بود.

همزمان گروه حماس به میانجی‌گران قطری اطلاع داده که آماده مذاکره درباره «هر پیشنهاد جدی برای دستیابی به توافق» است.

با این حال به گزارش شبکه الشرق و روزنامه العربی الجدید، «خطوط قرمز» از نظر حماس برای پذیرش معامله، توقف کامل جنگ غزه، خروج تمامی نظامیان اسرائیل از باریکه غزه و آزادی زندانیان امنیتی فلسطینی مورد نظر این گروه است.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا