جهان

شمار شهدای خبرنگار در نوار غزه به ۱۲۲ نفر رسید

(آوازه) :

مهر: «محمد عطا الله» خبرنگار فلسطینی امروز دوشنبه در حملات رژیم اشغالگر به اردوگاه «شاطئ» در غرب شهر غزه به شهادت رسید.

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین اعلام کرد که با احتساب این شهید، شمار شهدای خبرنگار از آغاز جنگ علیه غزه در ۷ اکتوبر (۱۵ مهر) تاکنون به ۱۲۲ نفر رسیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی با هدف تحریف حقایق، جلوگیری از انتشار قرائت فلسطینی‌ها از حوادث و رسیدن اخبار جنگ به افکار عمومی منطقه و جهان و ارعاب روزنامه نگاران در صحنه جنگ و وادار کردن آن‌ها به سکوت، از ابتدای تجاوز وحشیانه به نوار غزه تاکنون اصحاب رسانه را به طور متمرکز هدف قرار داده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه نوار غزه را از سرگرفت.

وزارت بهداشت غزه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که از زمان آغاز تجاوز‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تا این لحظه بیش از ۲۶ هزار فلسطینی شهید و ۶۴ هزار و۴۸۷ فلسطینی دیگر نیز مجروح شده اند.

این وزارت تاکید کرد که برخی از شهدا و قربانیان همچنان زیر آوار و در خیابان‌ها بوده و اشغالگران از امدادرسانی به آن‌ها ممانعت می‌کنند.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا