اقتصادی

سفر به کیش در نوروز چند در میاد؟

(آوازه) :

 در ایام نوروز به خاطر اینکه بیشتر مردم فرصت کافی برای مسافرت در اختیار دارند، کیش پر از گردشگر می‌شود و طبیعتا تقاضا برای رزرو تور آن نیز بالاتر می‌رود و هزینه‌ها هم بیشتر خواهد شد.

کیش را باید یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران دانست که بهترین زیرساخت‌های گردشگری، هتل‌های متنوع تا مراکز خرید فراوان و تفریحات آبی و غیر آبی را در خود جای داده است. این جزیره گرمسیری بیشتر اوقات سال خصوصا در فصل‌های پاییز و اوایل بهار مملو از گردشگر است. در ایام نوروز به خاطر اینکه بیشتر مردم فرصت کافی برای مسافرت در اختیار دارند، کیش پر از گردشگر می‌شود و طبیعتا تقاضا برای رزرو تور آن نیز بالاتر می‌رود و هزینه‌ها هم بیشتر خواهد شد. پس اگر تصمیم می‌گیرید در ایام عید نوروز به کیش سفر کنید باید خود را آماده خرج‌های اضافی نسبت به سایر ایام سال هم بکنید. در این مطلب قصد داریم درباره هزینه‌های سفر به کیش در نوروز صحبت کنیم تا بتوانید قبل از مراجعه به وبسایت لحظه آخر و رزرو تور آگاهی کافی درباره هزینه‌های این سفر داشته باشید. اگر شما هم دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تورهای نوروزی گران ‌تر از سایر وقت ‌ها

قیمت تور کیش از تهران و سایر شهرستان تا حدودی براساس میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. هرچقدر تقاضای سفر برای یک مقصد بیشتر باشد، قیمت آن بالاتر خواهد رفت. معمولا تعطیلات عید نوروزی زمانی است که حتی کسانی که شغل آزاد دارند هم یکی دو روز اول آن را تعطیل می‌کنند تا در کنار خانواده باشند یا به مسافرت بروند. بنابراین در این ایام درصد بالایی از مردم فرصت کافی برای مسافرت کردن دارند و از آنجایی که بهار از نظر آب و هوایی فصل مناسبی برای سفر به کیش محسوب می‌شود، طبیعتا جزیره مملو از گردشگر شده و تورهای کیش با سرعت زیادی به فروش می‌رسند. بنابراین بدیهی است که قیمتی که برای این آفر در فصل تابستان یا زمان‌های خلوت می‌پردازید، بسیار کمتر از قیمت همین تور در ابتدای فصل بهار خواهد بود.

هتل ها در نوروز گران ترند!

معمولا هتل های کیش در ایام لو سیزن تخفیف‌های بسیار خوبی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند اما در های سیزن‌هایی مثل عید نوروز که اتاق‌ها به سرعت پر می‌شوند و حتی ممکن است برخی از مسافران نتوانند جای مناسبی برای اقامت خود پیدا کنند. بنابراین قیمت هتل‌‌ها در ایام نوروز نسبت به دیگر زمان‌های سال بالاتر است. اگر بخواهیم افزایش قیمت هتل در نوروز نسبت به دیگر ایام دیگر براساس قیمت‌های سال گذشته بررسی کنیم باید بگوییم که افزایش نرخ هتل در ایام نوروز ممکن است حتی یک عدد 5 برابری نیز باشد.

منتظر پرواز چارتری نباشید!

بالا بودن تقاضای سفر به کیش در نوروز نسبت به سایر ایام سال باعث شده تا پروازها هم به سرعت پر شوند و خالی نمانند. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که در این ایام بتوان پرواز چارتری و لحظه آخری پیدا کرد. زیرا معمولا تا همان اواسط اسفند همه پروازها به مقصد کیش پر می‌شوند و شرکت‌های هواپیمایی دیگر نیازی ندارند پروازهایشان را با قیمت کمتری به فروش برسانند. بنابراین پروازهای نوروزی هم از دو برابر تا بیشتر نسبت به دیگر ایام سال افزایش قیمت خواهند داشت.

سفر به کیش در نوروز

ممکن است از قیمت تفریحات شگفت زده شوید!

در سفر نوروزی به کیش به جز هتل و پرواز هزینه سایر چیزها مانند تفریحات آبی و غیر و آبی هم بالا می‌رود. درواقع از آنجایی که این ایام شلوغ‌ترین موقع سال از نظر حضور گردشگر است، کسانی که کسب و کارشان مربوط به تفریحات کیش است قیمت‌ها را نسبت سایر زمان‌های سال بالا می‌برند. این مساله کاملا برای زمان‌های لو سیزن برعکس است. در این ایام معمولا شاهد تخفیفات بسیار زیاد از سوی تمام کلاب‌های تفریحی جزیره خواهید بود.

در سفر نوروزی به کیش خرید نکنید!

نوروز زمان مناسبی برای مراکز خرید کیش است که محصولاتشان را با قیمت بیشتری به گردشگران ارائه کنند. از آنجایی که برای ما ایرانی‌ها خرید کردن بخش جدا نشدنی از مسافرت است؛ هرچقدر تعداد مسافران بیشتر باشد مراکز خرید هم شلوغ‌تر خواهد بود و طبیعتا تقاضا نیز بالا می‌رود. بنابراین با توجه به این معادله ساده می‌توانید حدس بزنید که چرا قیمت اجناس و کالا در ایام نوروز نه تنها در کیش بلکه در هر مقصد گردشگری دیگری بیشتر می‌شود.

حواستان به هزینه‌ های حمل و نقل باشد!

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که برای ایام نوروز تور هوایی کیش را رزرو کرده‌اید؛ باید این نکته را بدانید که در این ایام هم هزینه کرایه ماشین و هم هزینه استفاده آژانس، تاکسی و تاکسی اینترنتی افزایش پیدا می‌کند. بنابراین اگر می‌توانید در این ایام پیاده‌روی را بیشتر در دستور کار خود قرار دهید تا مجبور نشوید هزینه اضافه برای حمل و نقل بپردازید.

هزینه سفر به کیش در نوروز

هزینه سفر به کیش در نوروز چقدر است؟

در این مقاله درباره هزینه سفر به کیش در نوروز صحبت کردیم. قیمت تورهای نوروزی این مقصد بسیار بازه متفاوتی دارد. بسته به تاریخ سفر، هتلی که برای اقامت انتخاب می‌کنید و مدت زمان اقامتتان این قیمت می‌توانید از 6 میلیون تومان تا 35 میلیون تومان متفاوت باشد. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بتوانند بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا