اقتصادی

سرمایه‌گذاری هوشمند با شرکت در مزایده ملک و بررسی لیست قطعات زمین

(آوازه) :

سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن همیشه با سوددهی بالایی همراه بوده است. سیر صعودی قیمت مسکن باعث شده است که بسیاری از سرمایه‌گذاران، این حوزه را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند. فروش هر نوع کالا یا محصولی در مزایده به معنای فروختن کالا به قیمت پایین‌تر از بازار است. بنابراین می‌توان گفت بسیاری از افراد از این فرصت استفاده کرده و یک سرمایه‌گذاری هوشمند را با خرید ملک مزایده‌ای انجام می‌دهند. با دریافت لیست قطعات زمین آستان قدس و خرید ملک از ستاد فرمان امام در مزایده، می‌توانید در بزرگترین مزایده های املاک کشور شرکت کرده و یک سرمایه‌گذاری بلند مدت انجام دهید.

انتشار آگهی ملک

ملک مزایده‌ای ممکن است به دلایل مختلفی برای فروش در مزایده انتخاب شده باشد. کسانی که قصد خرید ملک مزایدی را دارند، تفاوتی نمی‌کند که مزایده گزار کدام ارگان و سازمان است و یا ملک به چه دلیل در مزایده به فروش می‌رسد، شرکت کنندگانی که با هدف سرمایه‌گذاری وارد این نوع معاملات می‌شوند، تنها می‌خواهند ملک مورد نظر را با قیمت بسیار پایین خریداری کنند.

در انتشار آگهی مزایده جهت خرید ملک از ستاد فرمان امام یا سایر ارگان‎ها، مزایده گزار اطلاعات خوبی در خصوص ملک عنوان می‎کند. موقعیت مکانی، شهر و استان، متراژ، قدمت، وضعیت ملک و قیمت پایه از جمله اطلاعات مفیدی هستند که از طریق آگهی به اطلاع شرکت کننده می‌رسند. از دیگر اطلاعات مهم می‌توان به تاریخ و محل برگزاری مزایده، مبلغ پایه و مبلغ ودیعه اشاره کرد. اگر نمی‌خواهید فرصت سرمایه‌گذاری را با خرید ملک مزایده‌ای از دست بدهید، ارتباط گستران هزاره، آگهی‌های مربوط به ملک را به صورت لحظه‌ای منتشر می‌کند.

خرید املاک با موقعیت‌های مختلف

برخی از املاک مورد مزایده، همراه با مشکلات و چالش‌هایی هستند که باید به آن‌ها دقت داشته باشید. ملک مورد نظر می‌تواند یک ملک ورثه‌ای یا ملک مشاعی باشد، یا ملکی باشد که اسناد آن به دلیل بدهی در توقیف بانک هستند. گرچه شرکت کننده می‌تواند ملک را با قیمت پایین‌تر خریداری کند، اما رفع دردسرهای بعد از خرید آن نیز ممکن است تا سال‌ها به طول انجامد. در واقع هر یک از انواع املاک قوانین فروش مخصوص به خود را دارند. در زمانی که در اختیار دارید، تمام جوانب ملک مورد نظر را بررسی، سپس حضور خود را با پرداخت ودیعه در نظر گرفته شده، در مزایده قطعی کنید.

اعلام قیمت برای خرید سودآور

با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن و با توجه به فرایند برگزاری مزایده که باید قیمت‌گذاری از قیمت بازار کمتر باشد، در این میان یک تفاوت قیمت ایجاد می‌شود که این تفاوت قیمت می‌تواند منجر به کسب سود بالا برای شرکت کننده باشد. اما برنده شدن در مزایده املاک چندان کار آسان و ساده‌ای نخواهد بود. با توجه به این موقعیت مناسب، در سراسر کشور سرمایه‌گذاران بسیاری هستند که با هدف برنده شدن، در این مزایدات شرکت می‌کنند. زمانی که تعداد شرکت کنندگان افزایش پیدا کند، قطعا درصد برنده شدن شما کاهش پیدا می‌کند.

اعلام قیمت پیشنهادی مناسب مهمترین مرحله شرکت در مزایده ملک است. مرحله‌ای که، برنده شدن یا باخت شما را تعیین می‌کند. کسانی که در حوزه مسکن فعالیت دارند، با قیمت‌های بازار آشنا هستند و می‌دانند که ملک مورد نظر با توجه به شرایطی که دارد تا چه اندازه ارزش خرید دارد. اما کسانی که در حوزه مسکن سررشته‌ای ندارند، بهتر است در این مزایدات شرکت نکنند و یا اگر قصد شرکت کردن دارند، از کارشناسان در این حوزه مشاوره دریافت کنند.

شرکت در مزایده زمین

در این حوزه نه تنها فروش ملک اداری، تجاری و مسکونی انجام می‌شود، بلکه زمین نیز جز مواردی است که به صورت مزایده واگذار می‌شود. این زمین‌ها که دارای کاربری‌های متفاوت از جمله صنعتی، مسکونی، آموزشی، اداری، تجاری و موارد دیگر هستند، با قیمت‌های پایین‌تر در مزایده عرضه می‌شوند.

به طور مثال اگر قصد خرید زمین جهت سرمایه‌گذاری را دارید، می‌توانید با مشاهده لیست قطعات زمین آستان قدس، در مزایدات این سازمان شرکت کنید. قطعاً خرید زمین نیز فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری بلند مدت خواهد بود. در آگهی مزایده زمین نیز اطلاعات جامع و کاملی از جمله مساحت زمین، کاربری، نحوه پرداخت، قیمت مصوب، محدوده و موارد دیگر درج می‌شود.

سخن پایانی

کسانی که با هدف سرمایه‌گذاری، در مزایده املاک و زمین شرکت می‌کنند، در تلاش هستند تا سرمایه خود را در مدت زمان کوتاهی چندین برابر کنند. برای این گروه از افراد پیدا کردن یک ملک مناسب در مزایده بسیار اهمیت دارد. تنها از طریق پیگیری آگهی‌های مزایده ملک و زمین است که می‌توان مورد مناسب را شناسایی و در مزایده شرکت کرد. همه افراد می‌توانند در این مزایدات شرکت کنند، اما قطعا افرادی که تجربه بیشتری در این حوزه دارند، می‌توانند سود بیشتری کسب کنند.

 


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا