جهان

رسانه عبری‌ زبان: برای ایجاد منطقه حائل ۱۶ درصد مساحت نوار غزه مصادره می‌شود

(آوازه) :

ایسنا: تلویزیون رژیم صهیونیستی از تدوین طرحی برای ایجاد یک منطقه حائل میان نوار غزه و اراضی اشغالی خبر داد که با اجرای آن، ۱۶ درصد از مساحت نوار غزه مصادره خواهد شد.

 

برخی منابع به شبکه «کان۱۱» تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کردند که احداث منطقه «امنیتی» حائلی که فاصله‌ای را میان نوار غزه و اراضی تحت اشغال ایجاد خواهد کرد، نیازمند مصادره نزدیک به ۱۶ درصد از کل مساحت نوار غزه است.

 

این منابع اظهار کردند: بدون ایجاد چنین منطقه‌ای بازگشت آوارگان صهیونیست از شهرک‌های پرجمعیت جنوبی به نوار غزه که در پی حمله هفتم اکتبر گذشته حماس این شهرک‌ها را تخلیه کردند، غیر ممکن خواهد بود.

 

منابع یاد شده در ادامه گفتند: پهنای منطقه حائل در برخی مناطق به یک کیلومتر خواهد رسید و در سایر مناطق نزدیک به ۶۰۰ متر خواهد بود.

 

آنها افزودند: زمانی که روند احداث این منطقه پایان یابد، نوار غزه نزدیک به ۱۶ درصد از کل مساحت خود را از دست خواهد داد.

 

«عادی بن‌نون» کارشناس صهیونیست و از اساتید دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با «کان۱۱» این مطلب را تایید کرد.

 

او با تحلیل اقداماتی که موسسه نظامی رژیم صهیونیستی برای احداث این منطقه حائل آغاز کرده، گفت: این پروژه نیاز به مصادره ۱۶ درصد از مساحت غزه را دارد.

 

این شبکه عبری زبان با اشاره به اینکه طول نوار غزه ۴۱ کیلومتر و پهنای آن حدود ۶ تا ۱۲ کیلومتر بوده و مساحت کلی آن به ۳۶۵ کیلومتر مربع می‌رسد، تاکید کرد: طرح دیگری وجود دارد غزه را به دو بخش تقسیم خواهد کرد، رژیم صهیونیستی کار احداث مسیر مواصلاتی به طول شش و نیم کیلومتر و عرض ۳۰۰ متر را آغاز کرده و این به معنای آن است که نهاد نظامی این رژیم محدوده کوچک‌تری را برای اتصال غرب و شرق نوار غزه تعیین کرده است.

 

تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش داد: هدف از این مسیر مواصلاتی تقسیم نوار غزه به دو بخش شمال و جنوب و انجام گشت‌های نظامی در این منطقه تا زمان پایان یافتن جنگ است.

 

مخالفت آمریکا

 

دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با این طرح اعلام مخالفت کرده و هشدار داد که چنین طرحی تمامیت و حاکمیت ارضی نوار غزه را به خطر می‌اندازد.

 

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده بود که ارتش این رژیم در منطقه حائلی در اطراف نوار غزه مستقر خواهد شد، در آن مقطع زمانی بلینکن به شدت از این طرح ابراز شگفتی کرده و خواستار اطلاع از جزئیات بیشتر درباره آن شد، در مقابل نتانیاهو به او تاکید کرد که تل‌آویو منطقه حائل عمیقی را در غزه ایجاد خواهد کرد و این منطقه تا پس از جنگ تحت کنترل نظامی آن باقی خواهد ماند.

 

در ابتدای همان ماه رسانه‌های رژیم صهیونیستی برای اولین بار از این طرح رونمایی کرده و آن را یکی از راه حل‌های جلوگیری از وقوع عملیات‌های احتمالی مشابه حمله هفتم اکتبر دانستند.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا