جهان

حمله هوایی به یک خودرو در رفح/سه فلسطینی شهید شدند

(آوازه) :

ایرنا: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک خودروی غیرنظامی را در غرب رفح واقع در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند که بر اثر آن، سه سرنشین خودرو به شهادت رسیدند.

این در حالی است که دفتر اطلاع رسانی دولتی فلسطین در غزه نیز نسبت به کشتار و فاجعه جهانی درصورت حمله رژیم اشغالگر به شهر رفح هشدار داد.

این دفتر تاکید کرد که مسئولیت هرگونه اقدام نظامی در رفح بر عهده دولت آمریکا، جامعه بین‌المللی و رژیم صهیونیستی است.

طی ۲۴ساعت گذشته حملات اشغالگران علیه رفح افزایش یافته و رسانه‌ها اعلام کردند که تاکنون ۲۵ فلسطینی بر اثر این حملات به شهادت رسیدند.

جمعیت استان رفح در جنوب غزه پیش از آغاز حملات رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر گذشته، حدود ۲۵۰ هزار نفر تخمین زده می‌شد که اکنون به دلیل انتقال اجباری تعداد زیادی از ساکنان مناطق دیگر نوار غزه به این منطقه، جمعیت آن به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، آوارگان در رفح در شرایط کمبود آب و غذا در فضای رو باز یا در مراکز اسکان موقت و سرپناه می‌خوابند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل هم پیشتر با بیان اینکه وضعیت در غزه در حال بدتر شدن است، بار دیگر بر نیاز فوری به برقراری آتش بس تاکید کرده و گفته بود: رفح در معرض تهدید جدی قرار دارد.

پیشتر روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» گزارش داده بود که ارتش رژیم صهیونیستی گسترش عملیات نظامی به شهر رفح را تائید کرده است.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بتازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شده است.

این در حالی است که کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز از اختلاف بین نتانیاهو و هرتزی هالوی رئیس ستاد کل ارتش این رژیم بر سر عملیات احتمالی در رفح خبر داد.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا