جهان

حمله موشکی روسیه به خارکیف؛ زلنسکی از عدم حمایت کافی متحدان غربی اوکراین انتقاد کرد

(آوازه) :

روسیه روز پنجشنبه سوم خرداد، شهر خارکیف در اوکراین را موشک‌باران کرد که باعث کشته شدن دست‌کم ۷ تن شد. همزمان ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، از متحدان غربی این کشور به دلیل عدم حمایت نظامی کافی برای مقابله با حملات روسیه انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیرو‌های روسیه به شدت در حال فشار آوردن به خارکیف با ۱.۲ میلیون تن جمعیت هستند تا حمله‌ای زمینی به این منطقه را آغاز کنند و نیرو‌های اوکراینی را در جبهه شرقی عقب برانند.

در این ارتباط، روسیه ۱۵ موشک به زیرساخت‌های حمل و نقل و یک چاپخانه در خارکیف و لیوبوتین پرتاب کرد که به گفته مقامات اوکراینی، «کاملا غیر نظامی» بودند.

دفتر دادستانی منطقه گفت که در این حملات علاوه بر کشته‌شدن ۷ تن، ۲۴ تن هم زخمی شده‌اند.

شرکت راه‌آهن دولتی اوکراین هم از مجروح شدن ۶ کارگر بر اثر حمله‌ای دیگر به چند تاسیسات این شرکت خبر داد.

ولودیمیر زلنسکی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «این نقطه ضعف ما نیست بلکه نقطه ضعف جهان است که برای سومین سال جرات نمی‌کند با تروریست‌ها دقیقا آن‌طور که شایسته است، برخورد کند.»

به نوشته رویترز، نیرو‌های اوکراینی که در انتظار دریافت محموله‌های بیشتری از کمک نظامی به تعویق افتاده ایالات متحده هستند، تلاش می‌کنند تا حملات شدید روسیه در طول جبهه‌ای به طول یک هزار کیلومتر را دفع کنند.

آقای زلنسکی این هفته در مصاحبه‌ای با رویترز از متحدان کی‌یف خواست تا با سرنگون کردن موشک‌های روسی، مشارکت بیشتری در جنگ داشته باشند.

دیمیتر کولبا، وزیر خارجه اوکراین، نیز روز پنجشنبه درخواست رئیس‌جموری این کشور برای تحویل سیستم‌های دفاع هوایی بیشتر را تکرار کرد.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا