جهان

بورل: آنچه بسیار از آن می‌ترسیدیم، اتفاق افتاده/ شمال غزه درگیر قحطی تمام‌عیار است؛ دارد به جنوب هم کشیده می‌شود/ برای آزادسازی اسرا و تسکین مصائب، آتش‌بس ضروری است

(آوازه) :

ایسنا: مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نسبت به بروز قحطی تمام‌عیار در غزه ابراز نگرانی کرد و خواستار برقراری آتش‌بس فوری شد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با اشاره به بروز «قحطی تمام‌عیار» در شمال غزه، بر ضرورت برقراری آتش‌بس فوری تاکید کرد.

او در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «آنچه بسیار از آن می‌ترسیدیم، اتفاق افتاده است. به گفته «سیندی مک‌کین» رئیس برنامه جهانی غذا، شمال غزه درگیر قحطی تمام‌عیار است و این دارد به جنوب هم کشیده می‌شود.»

این دیپلمات ارشد اروپا در ادامه اظهار کرد: «درخواست جامعه بین‌المللی که تا امروز نشنیده گرفته شده، حالا باید مورد توجه واقع شود؛ اینکه قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل باید به‌طور کامل و فوری اجرا شود. برای آزادسازی اسرا و تسکین مصائب کسانی که درگیر قحطی هستند، آتش‌بس ضروری است.»

او با قدردانی از تلاش‌های موثر «آنروا» و دیگر نهاد‌های سازمان ملل گفت: «اسرائیل موظف است دسترسی کامل، ایمن، سریع و بدون مانع افراد نیازمند به کمک‌های بشردوستانه را تامین کند.»


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا