اقتصادی

بهترین زمان سفر به تایلند

(آوازه) :

کشور زیبای تایلند به‌قدری شگفتی در دل خود جای‌داده که در هر فصلی، گردشگران برای دیدن طبیعت زیبای آن سر از پا نمی‌شناسند. اغلب افرادی که تجربه سفر به این کشور خوش آب‌وهوای جزیره‌ای را دارند، می‌دانند که برخلاف سایر کشورها بهار و تابستان برای سفر به تایلند مناسب نیست. اما بهترین زمان سفر به تایلند چه فصلی است؟ اگر شما هم می‌خواهید پاسخ این سوال را پیدا کنید، همراه ما بمانید.

تایلند مقصدی برای تمام فصول

می‌خواهیم اول‌ازهمه درباره آب‌وهوای تایلند صحبت کنیم و بگوییم که در فصل‌های مختلف سال شرایط آب‌وهوایی این کشور چگونه است. این‌طوری راحت‌تر می‌توانید برای انتخاب زمان سفر خود تصمیم بگیرید. بنابراین اگر تصمیم دارید برای اخذ ویزای تایلند درخواست بدهید، بهتر است ابتدا اطلاعات کافی درباره آب‌وهوای این کشور در ۴ فصل مختلف داشته باشید.

شرایط آب‌وهوایی تایلند در فصل بهار

تایلند یکی از کشورهای گرمسیری در جنوب شرقی آسیا است. آب‌وهوای بخش‌های مختلف این کشور در فصل‌های گوناگون با یکدیگر فرق می‌کند. درواقع باید بگوییم که تایلند به‌جای چهار فصل ۳ فصل دارد. زیرا ازنظر دمای هوا و شرایط جوی این کشور ۳ دوره زمانی دارد.

فصل بهار دارای آب‌وهوایی گرم و شرجی است. بنابراین با آغاز فصل بهار، بارندگی‌ها شروع می‌شود و دمای هوا ممکن است بین ۲۰ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد متغیر باشد. گاهی اوقات نیز میزان رطوبت هوا در فصل بهار افزایش می‌یابد. بنابراین طبیعی است که در این فصل طرفداران تور تایلند کمتر باشد. زیرا معمولاً تمام روزها باران می‌بارد و خیابان‌ها پر از آب هستند. قطعاً کسی دلش نمی‌خواهد در این آب و هوا سفر کند. زیرا امکان استفاده از تفریحات ساحلی در این آب و هوا وجود نخواهد داشت و مسافران لذت چندانی از سفر توریستی خود نمی‌برند. بعضی از افراد هم هستند که به مناطق شرقی و شمالی تایلند می‌روند که آب‌وهوای بهتری دارد و میزان بارش‌ها در این مناطق کمتر است.

شرایط آب‌وهوایی تایلند در فصل تابستان

تابستان‌های تایلند هم درست مانند فصل بهار، گرم است و دمای هوا معمولاً از ۴۰ درجه نیز بالاتر می‌رود. میزان رطوبت هوا نیز همچنان بالا است و کمتر توریستی پیدا می‌شود که در این فصل به تایلند سفر کند. البته آن دسته از افرادی که می‌خواهند با هزینه‌های کم این کشور زیبا را ببینند، بهار و تابستان را هم برای سفر انتخاب می‌کنند. اما همان‌طور که گفتیم تعدادشان کم است. درواقع می‌توان گفت ارزان‌ترین زمان برای سفر به تایلند فصل تابستان و بعدازآن هم فصل بهار است.

شرایط آب‌وهوایی تایلند در فصل پاییز

فصل اوج سفر در تایلند پاییز است. در این فصل از سال باران خیلی کمتر می‌بارد. دمای هوا خنک می‌شود و خبری از رطوبت و هوای شرجی نیست. البته همان‌طور که انتظارش را دارید، هزینه‌های سفر هنگام پاییز افزایش پیدا می‌کند. البته در کل می‌توان گفت که هزینه سفر به تایلند بدون تور به‌صرفه‌تر است؛ البته اگر با خم‌و‌چم آن آشنا باشید!

شرایط آب‌وهوایی تایلند در زمستان

اگر فکر می‌کنید در زمستان هوا خیلی سرد می‌شود و باران و برف زیادی می‌بارد، باید بگوییم که کاملاً در اشتباه هستید. این فصل نیز بعد از پاییز یکی از فصل‌های پرگردشگری است که مسافران برای تفریح و خوش‌گذرانی در تایلند انتخاب می‌کنند. در زمستان آب و هوا خیلی خنک می‌شود، اما هنوز هم آفتاب ساحل بسیار گرم و سوزان است و خیلی راحت می‌توانید لذت تفریحات آبی را تجربه کنید. هزینه‌های سفر در فصل زمستان هم مانند پاییز بالا است.

کدام فصل برای سفر به شهرهای مختلف تایلند مناسب است؟

با توجه به اینکه شهرهای محبوب گردشگران در تایلند شامل بانکوک، پاتایا، پوکت، چیانگ مای، کرابی و … می‌شوند، بهتر است بدانید که کدام یک از فصل‌ها برای سفر به این شهرها مناسب‌ترند. البته چه ازنظر آب‌وهوایی چه ازنظر هزینه‌های سفر، شما باید به شرایط خودتان توجه کنید و با توجه به بودجه‌ای که برای سفرتان در نظر گرفته‌اید، بهترین زمان را انتخاب کنید.

بانکوک یکی از شهرهای مهم تایلند است که مراکز خرید بزرگی دارد. آب‌وهوای این شهر در کل سال گرم و مرطوب است. اما اگر از نوامبر تا فوریه برنامه سفر خود را بچینید، قطعاً از شرایط آب‌وهوایی هم لذت خواهید برد.

پوکت نیز یکی دیگر از شهرهای زیبای تایلند است که اگر بخواهید در بهترین زمان ازنظر آب‌وهوایی از آنجا دیدن کنید، باید ماه نوامبر تا آوریل را انتخاب کنید.

کرابی نیز به خاطر داشتن پارک‌های ملی، سواحل بی‌نظیر و طبیعت فوق العاده‌اش برای گردشگران شناخته شده است. بهترین زمان بازدید از این شهر، بین ماه‌های نوامبر تا مارس است.

چیانگ مای شهری که پر از معابد عظیم بودایی است و هر ساله پذیرای بسیاری از گردشگران از سراسر کشورهای جهان است، از دسامبر تا ژانویه هر سال بیشترین تعداد گردشگران را می‌پذیرد. البته اگر شما نمی‌خواهید گرفتار شلوغی شوید، ولی همچنان در بهترین شرایط آب‌وهوایی از این شهر دیدن کنید، بهتر است یک ماه بعد برنامه سفرتان را آماده کنید.

سفر به شهری زیبا مانند کو سامویی که در جنوب شرقی این کشور قرار گرفته در تمام فصل‌های سال امکان‌پذیر است. اما اکتبر تا دسامبر بهترین شرایط آب‌وهوایی کوسامویی است

جزایر آندمان نیز جزو شلوغ‌ترین جزایر تایلند هستند که در دسامبر و ژانویه هر سال گردشگران بسیاری را می‌پذیرند. در این فصل از سال دریا آرام می‌شود و سواحل آفتابی در انتظار گردشگران هستند.

خلاصه مواردی که در این بخش به آن ها پرداختیم را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید.

بهترین زمان سفر

شهر مقصد

نوامبر تا می

بانکوک

دسامبر تا ژانویه

پوکت

اکتبر تا فوریه

چیانگ مای

فوریه تا مارس

کو سامویی

دسامبر تا ژانویه

کرابی و جزایر آندمان

بهترین زمان برای بازدید از جشنواره‌های تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند فقط محدود به فصل‌ها و شرایط آب‌وهوایی نمی‌شود. در بعضی از فصل‌های سال، علیرغم اینکه آب و هوا چندان مناسب نیست، جشنواره‌ها و فستیوال‌های متعددی برگزار می‌گردند. به همین خاطر خیلی از مسافران در این فصل‌ها راهی تایلند می‌شوند.

جشنواره‌های تایلند در فصل بهار

  • جشنواره ویساکا بوچا
  • جشنواره ارواح

جشنواره‌های تایلند در فصل تابستان

  • جشنواره آساهنا بوچا
  • جشنواره بین‌المللی رقص و موسیقی
  • جشنواره شمع اوبون راچاتانی
  • جشنواره جاز هواهین
  • مسابقه قایقرانی

جشنواره های تایلند در فصل پاییز

  • جشنواره گیاهخواری
  • فستیوال فانوس‌ها
  • جشنواره میمون‌ها

جشنواره‌های تایلند در فصل زمستان

  • جشنواره روز ماکا بوچا روزی
  • جشنواره کینگ منگ رای
  • جشنواره سال نو چینی
  • جشن گل
  • جشن کریسمس

کلام آخر

انتخاب بهترین زمان سفر به تایلند به خود شما بستگی دارد. اگر بخواهید در بهترین شرایط آب‌وهوایی به این کشور سفر کنید، باید در فصل پاییز و زمستان برنامه‌ریزی کنید. اما اگر قصد دارید در جشنواره‌های تایلند شرکت کنید هر یک از فصل‌ها جشنواره‌های مخصوص به خود را دارند. هزینه‌های سفر در تایلند نیز می‌تواند جزو عوامل تعیین کننده محسوب شود. بنابراین اگر می‌خواهید ارزان‌ترین زمان سفر به تایلند را انتخاب کنید، تابستان برای شما بهترین گزینه است. البته اگر بتوانید از شدت گرما و رطوبت هوا از محل اقامتتان خارج شوید! شما چه زمانی را برای سفر به تایلند ترجیح می‌دهید؟


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا