ورزش

الهه آرزوهای ژابی را بر باد داد/ اولین قهرمانی تیم ایتالیایی در اروپا

(آوازه) :

دیدار فینال رقابت‌های لیگ اروپا در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ در ورزشگاه آویوای شهر دوبلین پایتخت جمهوری‌ایرلند برگزار شد، جایی که آتالانتا و بایرلورکوزن به مصاف هم رفتند و لادئا (الهه) با پیروزی ۳-۰ به نخستین قهرمانی‌اش دست پیدا کرد.

بازی را آتالانتا تهاجمی شروع کرد و خیلی زود هم به گل رسید. در دقیقه ۱۲ آدمولا لوکمن پاس در عرض زاپاکاستا را به سقف دروازه تیم آلمانی رساند. در دقیقه ۲۶ باز هم آدمولا لوکمن بود که با شوتی دقیقه به گوشه دروازه ماتی کووا فاصله را ۲ برابر کرد. شاگردان ژابی آلونسو به تدریج از لاک دفاعی خارج شدند تا مانع از اولین شکست‌شان در این فصل در یکی از حساس‌ترین دیدارها شوند. با این حال نیمه نخست لورکوزن کاملاً ناکام بود.

در نیمه دوم بایر بیش از نیمه نخست تهاجمی بود و برای جبران مالکیت توپ را بیشتر در دست گرفت. با این حال آتالانتا در ضدحمله‌ای سریع در دقیقه ۷۵ با ضربه دیدنی پای چپ آدمولا لوکمن به گل سوم رسید و این بازیکن نیجریه‌ای تیرخلاص را وارد کرد.

به این ترتیب بایرلورکوزن برای نخستین مرتبه در فصل جاری شکست خورد تا با این باخت یک جام هم از دست ژابی آلونسو بپرد. آتالانتا هم برای اولین مرتبه در تاریخش قهرمان لیگ اروپا شد که برای جان‌پیرو گاسپرینی هم نخستین جام دوران سرمربیگری‌اش بود.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا