جهان

اسرائیل برای اولین‌بار مواضع حزب‌الله را در عمق خاک لبنان هدف گرفت

(آوازه) :

دو منبع امنیتی به رویترز گفتند ارتش اسرائیل، روز دوشنبه هفتم اسفند، همزمان دست‌کم دو حمله همزمان به اطراف شهر بعلبک در لبنان انجام داد که اولین حملات در عمق خاک لبنان از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس در نوار غزه است.

 

حزب‌الله با اعلام حمایت از متحدش اسرائیل را هدف حملات موشکی قرار داده است که منجر به تبادل آتش بین طرفین شده است.

 

شبکه تلویزیونی الجدید لبنان روز دوشنبه تصاویری از دودهایی را که از منطقه بعلبک بیرون می‌زند پخش کرد.

 

منطقه بعلبک، در دره بقاع لبنان، به عنوان پایگاه سیاسی حزب‌الله شناخته می‌شود.

 

«تایمز اسرائیل» نیز در گزارشی گفت ارتش اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد که پس از سرنگونی یک پهپاد نظامی توسط گروه حزب‌الله به اهداف این گروه در لبنان حمله کرد.

 

رسانه‌های لبنانی گزارش دادند که در حملات هوایی اسرائیل به منطقه بعلبک دو عضو حزب‌الله شهید شدند.

 

بامداد دوشنبه، حزب‌الله در بیانیه‌ای گفت یک فروند پهپاد نیروی هوایی اسرائیل را بر فراز منطقه نبطیه در جنوب لبنان با موشک زمین به هوا سرنگون کرده است. به گزارش «تایمز اسرائیل» ارتش اسرائیل ضمن تایید این خبر در بیانیه‌ای گفت سامانه دفاع هوایی اسرائیل با موفقیت یک موشک زمین به هوای حزب‌الله که به سمت پهپاد ارتش اسرائیل شلیک شده بود رهگیری کرد اما لحظاتی بعد موشک دوم به این پهپاد اصابت کرد و در خاک لبنان سقوط کرد.

 

«تایمز اسرائیل» می‌گوید ارتش اسرائیل بقایای این پهپاد را هدف قرار داد تا حزب‌الله نتواند از آن اطلاعات مهندسی استخراج کند.

 

به گزارش این رسانه اسرائیل هشدار داده است که دیگر حضور حزب‌الله در امتداد مرزهایش را تحمل نخواهد کرد زیرا ممکن است حمله‌ای مشابه حملات ۱۵ مهر حماس انجام دهد. اسرائیل همچنین می‌گوید شکست دیپلماسی در وادار کردن حزب‌الله به دور شدن از مرز اسرائیل، حملات عیله حزب‌الله را ضروری می‌سازد.

 

وزیر دفاع اسرائيل، یوآف گالانت، در میانه مذاکرات توافق آزادی گروگان‌ها گفت اسرائیل در پاسخ به حملات روزانه حزب‌الله به شمال اسرائیل، حملات خود را به این گروه حتی با وجود آتش‌بس موقت احتمالی در نوار غزه، افزایش می‌دهد.

 

او گفت حزب‌الله «قادر به یافتن جایگزین برای فرماندهانی که در حال حذف آنها هستیم، نیست.»

 

گالانت گفت اسرائيل در صورت آتش بس موقت در غزه، قدرت حمله به حزب‌الله را در شمال افزایش خواهد داد تا اینکه این گروه «کامل» از مرزها خارج شود و ساکنان اسرائيلی شمال به خانه‌هایشان بازگردند.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا