جهان

واشنگتن‌پست: دولت بایدن برای حملات مستمر علیه حوثی‌ها آماده می‌شود

(آوازه) :

روزنامه واشینگتن پست از برنامه‌های دولت آمریکا برای انجام حملات مستمر به حوثی‌ها خبر داده و در عین حال از قول چند مقام رسمی به چالش‌های احتمالی چنین اقدامی اشاره کرده است.

بر اساس گزارشی که روز شنبه ۳۰ دی‌ماه در این روزنامه منتشر شد، چهارشنبه گذشته مقام‌های ارشد با تشکیل جلسه‌ای در کاخ سفید به بحث در این باره پرداختند.

حوثی‌ها از اواخر مهرماه حملاتی را علیه کشتی‌های عبوری از دریای سرخ و خلیج عدن به مقصد اسرائیل آغاز کرده‌اند و ایالات متحده ماه گذشته برای مقابله با این حملات ائتلافی با حضور چندین کشور راه‌اندازی کرد.

طی دو هفته اخیر نیز آمریکا و متحدانش چندین بار مواضع یمن را هدف قرار داده و موشک‌ها و پهپادهای آنها را بر فراز دریای سرخ منهدم کرده‌اند.

واشنگتن پست به نقل از مقام‌های دولتی که خواسته‌اند نام‌شان ذکر نشود گزارش داده ایالات متحده راهبرد خود را اقدام برای از بین بردن توان نظامی حوثی‌ها، به اندازه‌ای که توانایی آنها در حمله به کشتی‌ها را کاهش دهد، قرار داده است.

یک مقام ارشد آمریکا به این روزنامه گفت: «ما بخوبی می‌دانیم که حوثی‌ها کیستند و چه جهان‌بینی‌ای دارند؛ بنابر این گمان نداریم که فورا دست بردارند، اما مسلما تلاش می‌کنیم توانایی‌های آنها را کاهش دهیم و از بین ببریم».

با این حال واشنگتن پست به چالش‌ها و مشکلات احتمالی که مقابله نظامی آمریکا با یمن ایجاد خواهد کرد نیز اشاره کرده است.

به نوشته واشینگتن پست، تشدید کارزار نظامی آمریکا علیه یمن با هدف اعلام شده از سوی دولت جو بایدن برای عدم گسترش جنگ غزه همسو نیست و جنگ غزه تاکنون نیز پیامدهایی در عراق و سوریه و لبنان و دریای سرخ داشته است.

در هفته‌های اخیر علاوه بر حملات تقریبا روزانه بین اسرائیل و گروه حزب‌الله لبنان در مناطق مرزی، شمار حملات اسرائیل در سوریه و جنوب لبنان افزایش یافته است.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا