اقتصادی

بهترین رستوران های ایرانی در استانبول

(آوازه) :

استانبول به‌قدری مملو از رستوران‌های ایرانی است که بدون شک در نگاه اول شما را به یاد ایران و رستوران‌های خاص و متداول آن می‌اندازد. رستوران‌هایی با غذاهای ایرانی و جذاب که در غربت ترکیه شما را مستقیم به یاد ایران خواهد انداخت. حالا اگر قصد دارید بلیط هواپیما تهران استانبول را تهیه کنید پیش از هر کاری این مطلب را مطالعه کنید تا با رستوران‌های ایرانی استانبول بیشتر آشنا شوید. ضمن اینکه توصیه می‌کنیم که حتما در یک وعده غذایی خود را مهمان این رستوران‌ها کنید تا طعم غذاهای ایرانی را در سفر فراموش نکنید.

استانبول و رستوران‌های ایرانی آن

غذاهای ایرانی همه‌جا طرفدار دارند و دوست‌داشتنی هستند. البته که ایران در نوع مختلف خورشت‌ها و کباب‌ها زبانزد خاص و عام است و صد البته که دستپخت مادران ایرانی در تمام دنیا نمونه است. حالا تصور کنید اگر در تمام دنیا رستوران‌های متنوع و جذاب ایرانی باشد ما در تمام سفرهای خود می‌توانیم لذت چشیدن طعم این غذاها را حتی در غربت هم تجربه کنیم. این شما و این غذاهای جذاب ایرانی در بهترین رستوران‌های استانبول!

رستوران ایرانی ریحون استانبول

اولین رستوران ایرانی استانبول که قبل از رزرو بلیط استانبول به تهران باید آن را به شما معرفی کنیم رستوران معروف ریحون است. این رستوران در محله زیبای بی‌اوغلو قرار گرفته و در سال ۱۳۹۳ شمسی تا به امروز این رستوران فعال است. طرفداران بسیار زیادی دارد و یکی از بهترین رستوران‌های استانبول شناخته می‌شود. از دیگر امکانات آن می‌توان به سالن‌های سرپوشیده و روباز و کیفیت بسیار بالای غذاهای آن اشاره کرد. البته شاید کمی قیمت غذاها بالا باشد که مطمئن باشید به عطروطعم بی‌نظیر غذاهای ایرانی متنوع و جذاب این رستوران می‌ارزد.

رستوران ایرانی آسمان

رستوران آسمان هم از جمله بهترین رستوران‌های استانبول است که ۱۰ سال سابقه دارد و منوی غذایی آن به‌قدری متنوع است که شما به‌هیچ‌عنوان در استانبول احساس غربت غذایی نخواهید کرد. در منوی ایرانی این رستوران انواع سالادها، غذاها، پیش غذاها، کباب‌ها، خورشت‌ها و خلاصه هر آنچه که در ایران می‌توانید پیدا کنید را مشاهده خواهید کرد. جالب است بدانید که در این رستوران، غذاها همگی با کیفیت و تازه هستند و نسبت به هزینه‌ای که دارند کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه سرو می‌شوند. همچنین دکوراسیون داخلی و فضای مجموعه نیز به گونه‌ای طراحی شده که شما با رضایت کامل از این رستوران خارج خواهید شد.

رستوران ایرانی سودی

بهترین رستوران های ایرانی در استانبول

رستوران سودی هم یکی دیگر از هزاران رستوران ایرانی استانبول است که بسیار مشتری‌مدار بوده و باکیفیت بالای غذاها و سرویس‌دهی فوق‌العاده و البته هزینه‌های اقتصادی در دسته بهترین رستوران‌های ایرانی استانبول قرار گرفته است. این رستوران در منطقه آتا شهیر قرار دارد و در سال ۲۰۱۹ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است. از جمله جاذبه‌های این رستوران می‌توان به منوی متنوع و گسترده، غذاها، پیش‌غذاها و دسرهای ایرانی اشاره کرد. همچنین دکوراسیون داخلی و فضای رستوران با اینکه کوچک است؛ اما بسیار دلنشین و دنج طراحی شده است. البته اگر شانس بیاورید و در زمان ثبت سفارش میز خالی پیدا کرده و از چشیدن طعم غذاهای ایرانی لذیذ در این رستوران لذت ببرید.

رستوران سنتی زلفا

رستوران بعدی که ما قصد داریم در استانبول به شما معرفی کنیم رستوران زلفا است. این رستوران در محله سار‌ی‌یر قرار دارد و از همه لحاظ خصوصاً غذاها و کیفیت بالای آن‌ها مورد تایید بوده و همیشه شلوغ است. فضای داخلی و دکوراسیون آن منحصربه‌فرد است و با در نظر گرفتن تنوع منو، شما می‌توانید اقتصادی‌ترین و باکیفیت‌ترین غذاها را در این رستوران نوش جان کنید. در این رستوران انواع و اقسام غذاهای کبابی، خورشتی، سالادها و پیش‌غذاهای ایرانی سرو می‌شوند و شما می‌توانید غذاهایی را که در تمام رستوران‌های ایران یا منزل خودتان نوش جان می‌کنید را هم در این رستوران سفارش داده و امتحان کنید. حتی در این رستوران برای گیاهخواران هم غذاها و منوی مخصوصی در نظر گرفته شده است. به طور کلی رستوران ایرانی زلفا را در دسته بهترین‌های استانبول قرار می‌دهند که طبق نظرات ثبت شده در گوگل ری ویو این رستوران از بهترین رستوران‌ها و مورد اطمینان‌ترین رستوران‌های استانبول از نظر کاربران و مشتریان است.

کافه ایرانی لاله‌زار

شاید باور نکنید؛ اما ما در استانبول هم لاله‌زار داریم. کافه لاله زار استانبول از دیگر رستوران‌های جذاب این شهر است که در لیست بهترین و جذاب‌ترین رستوران‌های ایرانی استانبول قرار گرفته است. نمی‌شود ایرانی باشی و گاهی اوقات دلت هوای جگر و قلوه، کوکو سبزی، ساندویچ کتلت، ساندویچ مغز و زبان، انواع برگرها و ساندویچ‌های جذاب ژامبون نکند. در این کافه به‌جای کباب‌ها و دسرها و چلو و خورشت‌ها و پیش‌غذاها و غذاهای پلویی و چلویی ایرانی، دل و جگر سرو می‌شود. برای ایرانیان مقیم استانبول این کافه جذاب و پرخاطره است.

شما در بیشتر اوقات ایرانی‌هایی را خواهید دید که از خوردن یک وعده‌غذای کاملا سنتی و ایرانی لذت می‌برند در حالیکه شاهد تماشای فوتبال، کشتی، والیبال یا دیگر ورزش‌ها هستند. همچنین در اعیاد و روزهایی مانند چهارشنبه سوری یا عید نوروز هم ایرانی‌ها دور هم جمع می‌شوند و مراسم زنده‌ای برگزار می‌کنند. البته چون در این رستوران غذاهایی مانند کباب‌ها و خورشت‌ها سرو نمی‌شود، نمی‌توانیم بگوییم که این رستوران در دسته بهترین رستوران‌های ایرانی استانبول قرار دارد. اما واقعیت این است که این رستوران هم در نوع خود بی‌نظیر است و طرفداران بسیار زیادی دارد.

رستوران ایرانی شهرزاد قصه‌گو

در ادامه به رستوران ایرانی شهرزاد در استانبول می‌رسیم که در حوالی ساحل اوتاکو قرار دارد. یک رستوران محلی که با منوی جذاب و متنوع خود می‌تواند شما را مهمان انواع کباب‌ها و خورشت‌های ایرانی کند. محیط دلچسب و دنجی دارد و منوی سلف‌سرویس آن در روزهای یکشنبه و شنبه از ویژگی‌های جذاب این رستوران به‌حساب می‌آید. دقت کنید که چندین رستوران با نام شهرزاد در ترکیه وجود داشته و در استانبول فعالیت دارند که البته ایرانی نبوده و ترکی هستند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که به دنبال رستوران ایرانی شهرزاد در استانبول باشید.

رستوران‌های خوشمزه ایرانی

برای سفر جذاب به استانبول فلای تودی در کنار شما خواهد بود. این سفر را اگر با شناخت رستوران‌های این شهر و کشور خصوصا رستوران‌های ایرانی آن انجام دهید بدون شک برای شما خاطره‌ای دلنشین و به‌یادماندنی را رقم خواهد زد.


منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا